Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

SSL HTTPS vraag

sille
Jr. Member

Total Posts:  3

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over SSL en HTTPS. In de admin panel geeft de browser een beveiligde pagina aan doormiddel van https en laat ook het SSL certificaat zien. Nu zie ik bij mijn webshop en bij andere magento webshops dat https even opkomt en verdwijnt op het front-end(inlogpagina & checkout). Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Groeten,

Sille

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Zafrira
Jr. Member

Total Posts:  3
Best, The Netherlands

Beste Sille,

ik kwam je vraag tegen, mogelijk kan ik je op weg helpen met dit antwoord.

In de backend van je magento installatie kun je onder de Web config (System -> Configuration -> General -> Web) in de tabs `unsecure` en `secure` de URL’s instellen. Aangezien je in de backend aangeeft inmiddels van de HTTPS gebruik te maken ga ik ervanuit dat je hier inmiddels de correcte URL’s hebt ingevuld.

Onder de URL instellingen van de `secure` URL’s kun je tevens aangeven waar deze gebruikt dienen te worden. Hier kun je aangeven dat deze voor de `Frontend` en voor de `Admin` gebruikt dienen te worden.

Je bezoekers surfen in je shop dan standaard op HTTP, enkel wanneer ze ingelogd zijn en bijvoorbeeld naar de `Checkout` gaan zal het surfen overschakelen op HTTPS. Als je wil dat al je bezoekers op HTTPS surfen kun je dit inschakelen door ook de `unsecure` URL’s een HTTPS adres te geven.

Verder is het van belang dat wanneer je een multi store setup hebt dat je door links bovenaan de websites en stores te selecteren dit bij de onderliggende niveaus ook zo instelt (ofwel instellen dat de `secure` URL relatief aan de parent is, ofwel dat deze van de algemene instellingen moet worden overgenomen).

Helpt dit?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top