Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Prisregler slår inte igenom

Knoen
Jr. Member

Total Posts:  15

Jag har nÃ¥gra kunder i en shop som kör magento och när man gör speciella prisregler för nÃ¥gra kunder och klicka “tillämpa” prisregel sÃ¥ ser allt bra ut.

MEN

Om jag tex reggar en ny kund och ger sätter en redan befintlig prisregel sÃ¥ är det inte alltid den slÃ¥r igenom. Det har hänt flera kunder till oss. Jag förstÃ¥r inte varför!! Det fungerar om jag manuellt gÃ¥r in och klickar “Tillämpa regel” men det ska man väl inte behöva göra varenda gÃ¥ng. Och ibland sÃ¥ trillar regeln bort även om jag en gÃ¥ng klickat “Tillämpa regel” sÃ¥ jag mÃ¥ste göra om samma procedur. Skittrist!

NÃ¥gon som har haft/har samma problem`?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

holenderViamo
Member

Total Posts:  39
Stockholm, Sweden

Jag har ibland märkt att detta strular när man inte ger prisregeln en datumbegränsning, så detta kan vara värt att testa

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top