Magento Forum

Rabat til kundegruppe

umanstudios
Jr. Member

Total Posts:  17

Hej

Jeg har et lille problem mht. at give rabatter til bestemte kundegrupper.

Jeg har oprettet en kunde gruppe, der hedder konsulenter - de skal ha’ 30% rabat, hver gang de handler - og jeg har oprettet en gruppe, der hedder Instutioner - de skal ha’ 10% rabat, hver gang de handler.

Jeg har også oprettet mine prisregler for indkøbskurven og sat de forskellige satser til de pågældende grupper, men jeg forstår ikke, hvorfor rabatterne ikke bliver trukket fra i kurven eller overhovedet vises.

Er der nogen, der har en idé til, hvorfor det ikke sker? Er der noget jeg har overset eller glemt?
(Jeg har vedhæftet et billede af min opsætning af prisregler for konsulenter)

Image Attachments
prisregler.jpg

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

umanstudios
Jr. Member

Total Posts:  17

Jeg har valgt at lave rabatregler for produkterne i stedet for.
Dette virker også fint. Produkterne vises med en specialpris og kun for den bestemte kundegruppe.

MEN! Disse specialpriser vises ikke i kurven, når man har lagt et produkt i kurven.
Er der nogen, der har en idé til, hvorfor den viser originalprisen i stedet for specialprisen?

Magento Community
Magento Community

Bjarne_Jessen
Jr. Member

Total Posts:  1
Hinnerup

Hej

Har du nogensinde fået problemet løst?
Vi har nøjagtig samme problem lige nu.

De reducerede priser på den pågældende kundegruppe vises fint på varekortene, men overføres med fuld pris til indkøbskurven.

Magento Community
Magento Community

e_gear
Jr. Member

Total Posts:  1

Jeg er også lidt spændt på at høre om du har fået løst problemet, da jeg selv oplevet det med min webshop http://e-gear.dk/ og har store problemer med at få det løst i Magento.

Magento Community
Magento Community

coolmagento_DK
Sr. Member

Total Posts:  222
Toftlund

umanstudios - 15 August 2012 03:03 AM

Hej

Jeg har et lille problem mht. at give rabatter til bestemte kundegrupper.

Jeg har oprettet en kunde gruppe, der hedder konsulenter - de skal ha’ 30% rabat, hver gang de handler - og jeg har oprettet en gruppe, der hedder Instutioner - de skal ha’ 10% rabat, hver gang de handler.

Jeg har også oprettet mine prisregler for indkøbskurven og sat de forskellige satser til de pågældende grupper, men jeg forstår ikke, hvorfor rabatterne ikke bliver trukket fra i kurven eller overhovedet vises.

Er der nogen, der har en idé til, hvorfor det ikke sker? Er der noget jeg har overset eller glemt?
(Jeg har vedhæftet et billede af min opsætning af prisregler for konsulenter)

Hej Umanstudios,

En tanke ud fra dit screenshot.

1) Har du forsøgt at indtaste et tal fx. 100 eller 1000 i feltet der hedder “Anvendes pr. kunde”.
2) I højre side har du et felt som hedder” Gældende maks. antal varer” den står til 0 - har du forsøgt at ændre denne til 10 eller 30 ?

Det var lige en tanke - ikke noget jeg har testet.

DBH
Kent

Magento Community
Magento Community

madsholme
Sr. Member

Total Posts:  91

nogle der har fået det her løst? hver gang jeg laver pris regler i magetento 1.7.0.2 så slår de ikke igennem i indkøbs kurven. kun når man ser på produktet. lægger man det i ens indkøbskurv, er rabeten ikke med mere…

Magento Community
Magento Community

Diabelez
Jr. Member

Total Posts:  5

Har i husket at \\\"Disable Automatic Group Change Based on VAT ID\\\”?

Vi har haft samme problem med vores shop, men efter at det blev vinget af inde på den enkelte kunder og sat \\\"Aktiver automatisk tildeling til kundegruppe\\\” til nej under: Konfiguration > Kundekonfiguration, så virkede det hele efter hensigten.
Så tjek lige jeres settings.
Jeg håber det hjælper.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top