Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

productcatalogus, winkelmandje en attributen

ronnie69
Jr. Member

Total Posts:  28

Ik heb een paar vragen over magento:

Kan je magento opzetten als een productcatalogus?
De site zou er bijvoorbeeld zo moeten uitzien: de klant ziet een pagina met artikels, hij kan erop klikken om meer afbeeldingen en productbeschrijvingen te zien. Daarna kan hij erop klikken om die producten aan z’n winkelmandje toe te voegen en afsluitend vult hij een formulier in waarmee hij zijn gegevens achterlaat en ik hem vervolgens kan contacteren om afspraken over levermethode, betalingsmethode, ... te maken.

Moet dit geprogrammeerd worden, of kan je dat ergens in magento uitschakelen zodat er geen betaling of andere verrichting dient te gebeuren? En hoe moet je dat dan doen?

Wat betreft het winkelmandje. Kan je bijvoorbeeld in je topmenu een menuknop toevoegen die zodra je erop klikt doorverwijst naar de pagina die de actuele inhoud van je winkelmandje weergeeft? En hoe moet je zoiets maken?

In verband met attributen. Stel dat ik een site wil maken waarop ik t-shirts ga verkopen. Ik zet mijn producten in Magento en geef aan elk product 2 attributen mee: maat en kleur.
Vervolgens wil ik in het topmenu of zijmenu een menu-item kleur toevoegen. Als je daarop klikt moet een pagina verschijnen met een lijst van waarden bv. rood, wit, zwart, ... en als je op een van die waarden klikt, moet een pagina verschijnen met alle t-shirts in de kleur die je hebt aangeduid. Hoe kan je zoiets maken? En hoe voeg je attributen toe als menu-items?

Hopelijk kan iemand me helpen. Alvast bedankt.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top