Magento Forum

MultiSafepay Payment Module: niet 100% succesvolle notificaties

spooren
Jr. Member

Total Posts:  3

Beste mensen,

Probleem:
Ongeveer 1% van de betalingen die via Multisafepay lopen wordt niet succesvol teruggekoppeld naar onze Magento-omgeving.

Gevolg:
Van de 1000 betaling krijgen er 10 niet automatisch de status “Processing” in Magento, waardoor deze bestelling niet verder wordt verwerkt. Na een paar dagen vraagt een klant waarom de bestelling nog niet is geleverd.

Contact met Multisafepay support:
Elke keer als vanuit Multisafepay de notificatie url wordt aangeroepen, krijgen zijn een 301-response van de server.
Dat is een server-redirect, en daarmee lijkt dus een probleem. 99 keer gaat dit goed en wordt de Magento-orderstatus bijgewerkt, 1 keer niet.

Waarom? Hoe lossen we dit op?

We hebben het geprobeerd met de volgende 2 notificatie-url’s, beiden geven aan Multisafepay de 301-response, en beiden werken om de orderstatus te updaten in Magento (waarbij het dus heel soms niet gebeurt).
- http://www.domein.com/index.php/msp/standard/notification/
- http://www.domein.com/msp/standard/notification/

Ik vraag me af of er mensen zijn die dit probleem herkennen, en er een oplossing voor weten.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Hi,

ik heb die module eens bekeken (de versie 1.2.6 van de multisafepay website). Die notification pagina lijkt een dubbel doel te hebben. Dient namelijk zowel voor de terugkerende klant (zo lijkt het, met query ?type=initial) als ook voor de systeem-terugkoppeling.

Wat gebeurt er als de klant niet terugkeert naar de winkel? Dan zou de systeem-terugkoppeling achter de schermen alsnog in werking moeten treden. Wellicht gaat het daar fout? Of wat ook nog mogelijk is, dat de klant en de systeemterugkoppeling tegelijk gebeuren en elkaar blokkeren.

Ik vind de module nogal een warboel. Zal eens een eigen module voor msp ontwikkelen.

Groet,

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top