Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Probleme mit dem Bundesland

daboss1984
Jr. Member

Total Posts:  15

/Edit2: Sorry, not only that I’ve chosen the wrong sub-forum (should be “technical issues"), I thought I postet in the German sub forums. I’ll translate it in a minute… English text is below the German one.

Hallo,

ich habe das Problem, das bei manchen Neuanmeldungen (nicht bei allen, und schon garnicht, wenn ich’s Nachstellen will) bei deutschen Adressen ein Bundesland eingetragen wird. Allerdings kann der Kunde kein BL eintragen, weder wenn er als Gast bestellt, noch wenn er ein Konto anlegt. Das Bundesland, welches dabei scheinbar automatisch eingetragen wird, ist immer ein anderes und nicht das passende.

Eine Person aus Berlin, zBsp. bekommt Thüringen eingetragen, oder eine aus Bayern bekommt Thüringen.

Wie gesagt, mir scheint das auch ziemlich zufällig zu passieren und ich konnte es bisher bei Testanmeldungen/-Bestellungen noch nicht nachvollziehen. Hat jemand das gleiche Problem und ab besten gleich noch ne Lösung dazu? smile

Ciao

/Edit: Sorry, ich merke gerade, das ich im falschen Unterforum gepostet habe gehört wohl eigentlich nach “technical issues”

-----------------------------------------------------

Hi,

I have the following problem:
I have a German shop (using the MRG plugin) which normally hides the state-selection for selected countries. But now I am experiencing some strange behavior:

If some customers create an account or order as a guest, Magento seems to choose a German state for them (and then it’s not the correct one). This happens randomly, most of the times it seems to work correctly. Until now, I was unable to reproduce the problem as it does not happen everytime. Does anyone have the same problem and/or have a solution therfore?

Thanks

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top