Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Click here to print a copy of your order confirmation.. 

GBox
Jr. Member

Total Posts:  3

Hallo iedereen,

Ik ben bezig om een Magento store op te zetten met meerdere talen. Ik heb nu een Store view Nederlands en Engels.
Ik loop nu de gehele site af om te kijken of ik ergens fouten kan vinden.

Zojuist ben ik erachter gekomen hoe ik Transactional Emails in meerdere talen moet opbouwen. 
(System > Transactional Emails > Add New Template > Selecteer template (bijv. new order) > Zet Locale op Nederlands of een andere taal > Load Template > wijzig de tekst in Template Content > Save Template)

Wat is nou mijn probleem?

na het succesvol betalen van een bestelling wordt een mededeling weergegeven. Deze is echter gedeeltelijk niet vertaald;
ROOT/checkout/onepage/success/

Bedankt voor uw aankoop!
Uw bestelling # is: 200000010.
U ontvangt een email met de bevestiging van uw bestelling.
Click here to print a copy of your order confirmation.

Ik heb al in de /app/locale/nl_NL/Mage_Checkout gekeken, maar daar lag het volgens mij niet aan.. Lijkt me ook raar aangezien de andere regels wel vertaald zijn.

Ik las ergens dat je dit ook kon oplossen door succes.phtml te wijzigen. Dit is alleen niet de oplossing, aangezien op de engelse store view een nederlandse regel komt (al uitgeprobeerd..)

Weet iemand wat ik misschien verkeerd doe? Is dit een bekend probleem?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

amat1
Member

Total Posts:  36

GBox,

gebruik je misschien de GoMage Light Checkout extensie? Ik wel, en ik had precies hetzelfde… Via de inline translation kwam ik er achter dat de zin [Click <a href="%s" onclick="this.target=’_blank‘“>here to print</a> a copy of your order confirmation.] naar Gomage_LightCheckout.csv verwijst. Dit taalbestand staat bij mij in app/locale/nl_NL.

Open het .csv bestand met een goede tekst editor zoals WordPad (geen Excel!!) en voeg onderaan de volgende regel toe:

"Click <a href=""%s"" onclick=""this.target='_blank'"">here to print</a> a copy of your order confirmation.","Klik <a href=""%s"" onclick=""this.target='_blank'"">hier</a> om een kopie van de orderbevestiging te printen."

Sla het bestand weer op in app/locale/nl_NL, refresh cache via backend en klaar is kees smile

Succes!

Matthijs

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top