Try the Demo

Magento Forum

Catalog Price Rule blijft werken maar is inactive (zelfs al verwijderd) - DRINGEND - HELP! 

lenuz46
Jr. Member

Total Posts:  4

Halle,

we hebben gisteren een catalogus prijs regel toegepast. Vandaag laat één van onze klanten ons weten dat de soldenprijs nog zichtbaar is in de catalogus, maar niet bij het product en niet in het winkelkarretje. Omdat we niet weten wat er verkeerd gegaan is, maken we de vorige regel inactive en een nieuwe active. Probleem is nu dat hij veel te veel korting geeft op al onze producten! Blijkbaar onthoudt hij de vorige, terwijl die zelfs al gedeleted is nu!!! Wat kunnen we hier aan doen? We zitten in de tweede dag van de solden, een heel belangrijke periode, en hebben de site offline moeten zetten!

Elke hulp is meer dan welkom!!

Groeten,
Heleen

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

PieterC
Jr. Member

Total Posts:  18
Belgium

Hallo Heleen,

Een belangrijke vraag bij Catalog Price Rules is: hoe heb je je rule opgeslaan?

Je kan een Catalog Price Rule opslaan adv “Save” of “Save and apply”.
Ik veronderstel dat jij je oude regel wel hebt opgeslaan (op inactief) maar nog niet heb toegepast.

Wat ik voorstel is dat je naar de oude catalog Price rules gaat en daar op “Save and Apply” klikt.

De reden waarom de andere (onterecht actieve) regel ook een deel van de prijs haalt, is omdat je de “Rules Processing” niet stopt. Die vind je onder het tabje “Actions” in een Catalog Price Rule => Stop Further Rules Processing
Deze op “Yes” zetten voorkomt verdere toepassing van andere Catalog Price Rules.

Ik raad je aan om dit eerst te testen op jouw development of acceptatieomgeving, omdat ik geen zicht heb op andere mogelijke modules die mogelijks de standaard werking verhinderen.

Wat ook soms nodig is, is je caching te clearen onder “System > Cache Management”, of je index te herindexeren onder “System>Index Management”

Succes,
Pieter Caluwaerts

Signature 

PHPro Magento e-Commerce Consultant
Providing a professional approach to PHP development

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top