Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

500 internal server error

Flaxion
Member

Total Posts:  60

Hej.

En shop jeg arbejder på kører magento 1.4.1.1.. Jeg forsøgte at opgradere via magento connect, men det fuckede. Så jeg lagde min backup op igen. Dog kan jeg ikke tilgå betalingsformer i backend. Jeg får nedenstående fejl:

Server error
The website encountered an error while retrieving http://www.myshopurl.dk/index.php/admin/system_config/edit/section/payment/key/b906f3c2acb2c4f43c4408a59ce551c1/. It may be down for maintenance or configured incorrectly.
Here are some suggestions:
Reload this webpage later.
HTTP Error 500 (Internal Server Error): An unexpected condition was encountered while the server was attempting to fulfill the request.

Nogen der kan hjælpe eller ved hvad jeg skal gøre?
Resten af siden virker fint og jeg har prøvet at gøre alle filer CHMOD 644 og mapper 755.

Image Attachments
Screen Shot 2012-06-23 at 15.26.34.png

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Flaxion
Member

Jeg har nu også prøvet Magento Cleanup Tool. Det hjalp desværre ikke.

Magento Community
Magento Community

Flaxion
Member

I error loggen står der følgende:

2012-06-22T12:13:47+00:00 ERR (3): Warning: include() [<a href=’function.include’>function.include</a>]: Failed opening ‘Mage/Core/Model/Resource/Db/Collection/Abstract.php’ for inclusion (include_path=’/var/www/myshopurl.dk/public_html/app/code/local:/var/www/myshopurl.dk/public_html/app/code/community:/var/www/myshopurl.dk/public_html/app/code/core:/var/www/myshopurl.dk/public_html/lib:.’) in /var/www/myshopurl.dk/public_html/lib/Varien/Autoload.php on line 93

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal håndtere det. Der kommer dog intet nyt i error loggen når jeg genskaber fejlen.

Magento Community
Magento Community

Flaxion
Member

Fix. Slet /Dibspw/ mappen.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community