Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Hulp gevraagd bij vertalen 1.2.0.x

Aart-Jan
Jr. Member

Total Posts:  14

Inmiddels is er een nieuwe (beta) versie uitgekomen:
http://www.magentocommerce.com/extension/805/unofficial-dutch-language-pack

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Dock05
Jr. Member

Total Posts:  13
Zutphen, NL

Goed om te zien dat er actief gewerkt wordt aan de Nederlandse Magento vertaling. Ik ben sinds gister door Varien aangewezen als moderator voor de Nederlandse vertaling. Ik had dit echter al in september aangevraagd. Ik denk dat het gewoon lang duurt voordat ze alle mailtjes hebben gelezen en onderzocht.

Naast dat het goed is om te zien dat jullie zo actief zijn, is het voor ons natuurlijk jammer dat dit niet gedaan wordt in de officiële vertalingstools.
Is het mogelijk dat hier een samenwerkingsverband komt? Ik heb vanuit de mail die ik van Varien kreeg begrepen dat zij het jammer vinden dat onze vertaling niet de 100% bereikt.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Goed nieuws Dock, about time too!

Het is jammer dat het nodig was om de vertaling te forken en het zou mooi zijn als het op een of andere manier automatisch in de officiele tool geladen kan worden. Misschien zou je varien kunnen vragen of de output van de ostranslation site rechtstreeks in hun tool geupload kan worden?

Magento Community
Magento Community

Dock05
Jr. Member

Zutphen, NL

Ik weet dat we zip bestanden kunnen uploaden naar de tool. Ik kan eens proberen of het met de OSTranslation output ook kan.

Magento Community
Magento Community

Aart-Jan
Jr. Member

Wat goed om te horen Dock! Laat het me weten als het niet lukt om die zips te importeren; ik kan je de data ook in andere formaten aanleveren!

Magento Community
Magento Community

Dock05
Jr. Member

Zutphen, NL

Ik heb 1.2.1 geprobeerd te importeren. Volgens mij is dit gelukt alleen geeft hij iets meer untranslated strings aan dan osTranslation. 1.2.1 is de laatste versie toch?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Yes, 1.2.1 is de huidige productie versie. Het verschil kon wel eens komen omdat osTranslate’s versie nog 1.2.0.3 was. Kan me niet 100% zeker herinneren maar volgens mij wel. Dat zou het verschil verklaren en dan is alles OK.

Dankjewel dat je het meteen ff hebt onderzocht en geprobeerd.

Magento Community
Magento Community

Dock05
Jr. Member

Zutphen, NL

Mooi dan ga ik gelijk even alle strings aanmerken die hetzelfde (zouden moeten) zijn als de Engelse versie.

Magento Community
Magento Community

Aart-Jan
Jr. Member

Sowieso is het wel vreemd, de Magento site zegt dit:
Complete Locale Translation Status: 87.36%
Total Rows: 4384
Translated Rows: 3830

De http://www.ostranslate.org site zegt dit:
Percentage: 97.6%
Total Rows: 5775
Translated Rows:5638

Beide versie 1.2.1. Iemand een idee waar dit verschil hem in zou kunnen zitten? Het valt me in ieder geval tegen dat de import tot ‘slechts’ 87.36% heeft geleidt. Maar goed, het officiele systeem heeft natuurlijk wel de voorkeur. smile

@Dock05; zou jij eens met de Magento mensen kunnen overleggen of er twee typen vertalingen kunnen komen: B2B en B2C?

Magento Community
Magento Community

Dock05
Jr. Member

Zutphen, NL

Ik weet niet of dat mogelijk is met het huidige systeem en ik moet natuurlijk ook overleggen met mijn mede-moderators. Ik kan het altijd proberen.

Maar over die import. Sommige strings die in het Magento systeem zitten kan ik niet vinden in de osTranslate versie.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Ik weet dat er een verzoek is gestuurd naar Magento eind januari om de niet-officiële vertaling over te nemen als officiële. Alleen gehoord van Roy dat hij het verzoek heeft doorgestuurd naar de vertaal afdeling. Als wij voor die tijd al wat kunnen regelen prima natuurlijk.

Dat met de percentage kan ook een tijdelijke magento website hickup zijn. Zo zie ik bijvoorbeeld dat de Duitse en Franse vertaling nu op 0% staat terwijl deze al maanden 100% waren.

De row-count van de US locale geeft aan: Total Rows: 5794

Magento Community
Magento Community

Dock05
Jr. Member

Zutphen, NL

De percentages worden om de 10 minuten berekend. Het kan best zijn dat ze nieuwe strings hebben toegevoegd of dat er iets mis is gegaan met de vertaling. Daarom maak ik ook voldoende backups smile.

Maarre welke vertaalafdeling? Wij hebben namelijk te horen gekregen dat wij een 100% vertaling moesten krijgen door samen te werken. Het liefst zie ik dat natuurlijk zo snel mogelijk gebeuren. Zodra alle strings zijn vertaald is het wel zo handig om deze inline te controleren en zo nodig te verbeteren of te optimaliseren. Het blijft natuurlijk lastig om zo’n string list te vertalen als je de context niet kan zien.

Er moeten nu nog zo’n 257 strings vertaald worden. Op dit moment hebben we ruim 94% van de vertaling klaar.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

vertaal afdeling van Magento, dus die mensen die jou weer hebben aangesteld. :o)

Magento Community
Magento Community

nielssiem
Jr. Member

Total Posts:  20

Misschien een domme vraag.
Maar kan ik de huidige vertaling al gebruiken? En zo ja hoe moet ik dit installeren?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Ofwel via Magento Connect (haal de extension key daarvandaan en plak in je Admin > Connect Manager) of download de files van de Translations pagina hier op magentocommerce.com and FTP de files handmatig.

De eerste optie geeft je een iets recentere versie, als je de onofficiele vertaling gebruikt.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top