Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

CSV bestand

jackaars
Jr. Member

Total Posts:  7

Momenteel ben ik bezig met de inrichting van mijn Magento webshop. Een schitterend systeem met veel functionaliteiten. Inmiddels heb ik 1 deel van mijn webshop aardig gevuld en mijn gedachte was om de rest van de producten via het CSV bestand verder aan te vullen. Dit werkt immers sneller. Nu lukt het downloaden allemaal prima, maar dan in Excel begint de ellende. Om 1 of andere reden krijg ik de verschillende kolom niet naast elkaar en doet Excel maar wat. Daardoor kan ik dus geen gebruik maken van de importfunctie van Magento wat ik erg jammer zou vinden. Heeft iemand enig idee wat ik in Excel moet doen om het CSV netjes en toonbaar te maken zodat ik ermee kan werken? Doe ik misschien iets verkeerd in de admin?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Spinko
Member

Total Posts:  41

Neem aan dat je in excel gebruik hebt gemaakt van data>>import external data functie? Hmmmm niet vergeten om de komma aan te geven als scheidingsteken? volgens mij staat die standaard op spatie. Kan vervelende kolommen veroorzaken

Magento Community
Magento Community

jackaars
Jr. Member

Nee helaas, dat is de truc ook niet. De komma staat er bij overigens standaard in!

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

probeer het eens met punt-komma ; als scheidingsteken.

Magento Community
Magento Community

jackaars
Jr. Member

Puntkomma werkt nu inderdaad wel! Bedankt voor jullie inbreng!!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top