Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

fout in Magento? Bestelling geanulleerd, produkt niet meer zichbaar op frontend

Eva8
Jr. Member

Total Posts:  2

Ik heb een lastig probleem waar ik niet uit kom.
Als een bestelling er voor zorgt dat een artikel op een voorraad van 0 komt (backorder niet toegestaan) en vervolgens die bestelling wordt geanulleerd dan komt hij toch niet meer zichtbaar aan de frontend.
Alles staat achter de schermen wel goed, de voorraad wordt netjes er weer in gezet en hij veranderd ook van “niet in voorraad” naar “in voorraad” Dus het lijkt allemaal goed, maar pas als je een handmatige handeling bij het product zelf doet, waardoor je op “save” moet klikken dan wordt het product weer zichtbaar voor de klant.

Wie heeft hier ook ervaring mee?
We draaien op de versie 1.4

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Eva8
Jr. Member

Total Posts:  2

Ik las ergens iets over dat ik de stock status in de index management moest reindexen en daar blijft hij nu staan op “bezig met verwerken” en er kwam een foutmelding toen ik het aanklikte. Weten iemand waarom dit is? het staat er al vanaf gister…

Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Hallo,

wanneer men een bestelling voor 1 product plaatst, neemt de voorraad af met 1 product. Als een betaling is geannuleerd, kunnen er meerdere scenario’s spelen:

Scenario 1: order is geannuleerd in Magento, maar de functie ‘producten automatisch terug in voorraad plaatsen na annuleren’ is in Magento nog uitgeschakeld. De voorraad wordt dan niet hersteld.

Scenario 2: order is ‘pending’, dus niet echt geannuleerd. Annuleer in dit geval de order handmatig om de voorraad te herstellen.

Producten zonder voorraad worden in de regel verborgen voor bezoekers. Hier is geloof ik ook een optie voor in de configuratie: “Allow orders below 0”.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top