Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Producten verdwijnen op frond-end

daveloodts
Member

Total Posts:  67
Belgium

Zeer zeer bizar probleem !
Producten verdwijnen op de frond-end. In de back-end staan ze nog allemaal keurig in hun categorie.
Een hele tijd geleden kwam dit ook voor; met een disable en enable van de producten kwam het weer in orde.
Maar deze truc werkt niet meer.

De producten kan ik wel rechtstreeks via de url benaderen; en zijn ook zichtbaar in de zoekfunctie:
http://www.hpmotoren.be/shop/003030025-helmmuts-balaclava-2eyes.html

Maar bv boven vermeld product staat niet in zijn categorie Motorhelmen / Helm Accessoires

Iemand een idee wat er aan de hand is ?
Heb alles al geprobeerd (denk ik): cache refreshen, uit stock plaatsen en terug in stock, alles gecheckt inzake enable en stock, Cache control voor layered navigation, catalog rewrite,refrsh layered navigation, search index

Alvast bedankt voor elke tip of hulp !

Mvg,
Dave

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Ruud Boer
Jr. Member

Total Posts:  22

Ik zie op je lijstje nog niet staan een re-index van de database? Poging waard, en dan gewoon alles aanvinken voor de zekerheid.

Wat soms ook wel eens helpt is met de hand via ftp de cache legen, de inhoud van /var/cache en /var/sessions verwijderen.

Succes, Ruud, http://www.GetMagented.nl

Magento Community
Magento Community

daveloodts
Member

Belgium

Bedankt Ruud voor uw antwoord.
Het leegmaken van de cache folders heb ik ook geprobeerd.
Daarnet nog wat aan het disabelen en enabelen geweest; 1 muts is terug op de front-end. Vraag me niet hoe dat komt ?

De re-indexing is niet aanwezig. Shop draait op versie 1.2; en er is geen onderhoudscontract voor een eventuele upgrade.
Het lijkt me zo’n stom probleem; alles staat goed in de backend maar de front-end kan totaal anders zijn. Zeer bizar van Magento; ik snap de oorzaak van dit probleem echt niet. Ook niet na uren googlen.

Alle tips van harte welkom !

Magento Community
Magento Community

daveloodts
Member

Belgium

Oke, ik weet het: t’is een bump maar ik ben erin geslaagd om de producten terug op de front-end te plaatsen.

Ik heb de producten terug uit de categorie geplaats, daarna er terug in.
Maar op de volgende manier: via Manage Product / Categorie eerst uit de catagorie geplaatst en opgeslagen.
Dan via Manage Categories de producten terug in hun categorie gestoken.

Zeer bizarre oplosing, al zeg ik het zelf.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top