Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

spam in klantenreactie

paintfighters
Jr. Member

Total Posts:  2

hallo mensen,

ik ben ten einde raad. ik heb een web shop laten bouwen afgelopen jaar. nu was deze web shop nog niet helemaal in orde, toen mijn web bouwer zich failliet heeft laten verklaren. mijn grootste probleem is nu dat ik erg veel spam iedere dag binnen krijg via klantenreacties, de rest heb ik enigzins zelf kunnen oplossen. ik weet dat er een catscha voor bestaat maar via google stuit ik uitsluitend op downloads die problemen hebben. kan mij aub iemand helpen ????

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Ruud Boer
Jr. Member

Total Posts:  22

Gaat het over product reviews of bedoel je een gastenboek / feedback module die extra is geinstalleerd?

In het eerste geval kan je in de backend aanvinken dat alleen mensen die ingelogd zijn een review kunnen geven. In het tweede geval kan dan misschien ook, inloggen voor je kunt reageren, dat hangt van de module af. Of een Captcha gebruikt kan worden hangt ook van de module af. In het slechtste geval rest wellicht niet anders dan deze module uit te schakelen en op magentoconnect een beter beveiligde zoeken.

Ruud.

Magento Community
Magento Community

paintfighters
Jr. Member

Total Posts:  2

Hallo Ruud, bedankt voor je reactie. Het gaat inderdaad om de klantenreacties zelf en niet de reviews. Maar er schijnt een captcha voor te zijn, zodat de mensen eerst moeten inloggen om een klantenreactie te kunnen plaatsen. Maar overal waar ik deze tegenkom staat erbij dat er fouten inzitten. Weet jij mss een goed captcha hiervoor?

Een andere vraag, ik heb per ongeluk een goede klantenreactie verwijderd, kan ik deze nog terughalen?

Ik krijg op dit moment ongeveer 300 spam berichten per dag in mijn klantenreacties, ik word er helemaal gek van.

groetjes
paintfighters

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top