Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Product import mislukt

nicktc
Jr. Member

Total Posts:  4

Hallo,

Ik ben bezig om producten uit een custom made webshopje te importeren in Magento. Ik heb een simpel product aangemaakt in Magento en deze gexporteerd. Dit heb ik als voorbeeld sheet gebruikt en ben ik gaan vullen met echte data. De sheet wordt nu volledig gevalideerd. Alleen als ik op importeren klik dan krijg ik de volgende database foutmelding:

SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1452 Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`db`.`catalog_product_website`, CONSTRAINT `FK_CAT_PRD_WS_PRD_ID_CAT_PRD_ENTT_ENTT_ID` FOREIGN KEY (`product_id`) REFERENCES `catalog_product_entity` (`entity_id`) ON DELETE CASCADE )

Op de een of andere manier wordt er een product_id in de catalog_product_website gezet die nog niet in catalog_product_entity bestaat. Ik kan echter (nog) niet achterhalen waarom dit zo is? De store_id staat overal netjes met ‘1’ ingevuld, dus het moet aan de product_id koppeling liggen, ook de foutmelding doet dat lijken. Zit er een fout in mijn CSV, of zit er een bug in Magento? En hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb ook wat in de code gekeken, en het gaat mis in de functie ‘_saveProductWebsites()’. Deze wordt aangeroepen onderaan in de functie ‘_saveProductEntity()’:

$this->_saveProductEntity($entityRowsIn, $entityRowsUp)
->_saveProductWebsites($websites)
->_saveProductCategories($categories)
->_saveProductTierPrices($tierPrices)
->_saveMediaGallery($mediaGallery)
->_saveProductAttributes($attributes);

Lijkt er dus op dat saveProductEntity niet goed zijn werk doet of dat saveProductWebsites iets verkeerds doet. Iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen is?

Groet,

Nick

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top