Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

zoekbalk verplaatst van header naar links hoe nu een mooi kader er omheen (opgelost)

HeroicTales
Jr. Member

Total Posts:  15

Hallo,

Zoals mijn titel al aangaf heb ik de search-block verplaatst van de header naar de linkerkolom.
Nu wil ik het uniform krijgen met de “winkelwagen” en “nieuwsbrief” blokken, maar ik sla de plank steeds mis.
Het resulteert in geen visuele verandeingen of dat de block “crasht” en verdwijnt.

Welke bestanden kan ik het beste bewerken en hoe?

Verder wil ik later wil ik zelfs Facebook en Twitter in 1 compleet nieuw block zetten dus van HTML uit.
Hoe krijg ik dat voor elkaar? Programmeren is niet iets wat ik kan namelijk.

Alvast bedankt,
Mark
www.heroiccollectibles.com

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

HeroicTales
Jr. Member

Total Posts:  15

Voor mensen die dit ook zoeken. Neem, zoals in mijn geval, catalogsearch.xml uit app/design/frontend/base/default/layout/
zet deze van <referance name="HEADER"> naar left/right om hem in de bepaalde sidebar te krijgen.

Neem nu niet ../layout/ maar ../template/catalogsearch/form.mini.phtml en zorg dat deze naar jouw smaak wordt aangepast. Daarna is het de beurt aan je css-file, waarin het belangrijkste werk moet gebeuren.
Ik wilde mijn zoekbalk dezelfde look-and-feel geven als mijn “winkelwagen” en “nieuwsbrief”, vandaar dat ik in css deze gekopieerd heb en alles aangepast heb naar search.

Ik weet het is niet erg gedetaileerd, maar je hebt nu tenminste een idee waar je moet zoeken.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top