Magento Forum

Thema kiezen

Richieman
Jr. Member

Total Posts:  1

Goedenmiddag,

Ik ben onlangs met Magento begonnen en ik heb me zojuist geregistreerd op het forum.

Nog niet zo lang geleden heb ik besloten om zelf een online webwinkel op te zetten met behulp van Magento. De standaard aangeboden winkels zijn natuurlijk erg makkelijk en zien er ook goed uit maar omdat ik mezelf een beetje ken weet ik dat ik hiermee niet aan de slag moet gaan. Het moet een meer professionele uitstraling krijgen dan de standaard winkel-sites die bestaan. Ik ben redelijk op de hoogte met html en css en met het aanpassen van zaken in een bestaande website. Ik ben minder op de hoogte van java e.d.

Ik heb er al aardig veel over gelezen en weet dat ik het opzetten van een online shop niet moet onderschatten.
Maar als beginner loop ik toch tegen een paar basic, maar niet onbelangrijke, vragen aan waarop ik de antwoorden niet gelijk in het forum kan terug vinden. Mocht iemand mij wat antwoorden kunnen en willen geven zou ik dat erg op prijs stellen.

Het gaat voornamelijk over het uitkiezen van een thema en het instellen van de ‘home’ pagina.
Misschien is het ook makkelijk om te laten zien op welk thema mijn keuze is gevallen:
//web-experiment.info/magento14/beautyshop/ (de www voor de link heb ik weggelaten want ik weet niet of dat mag)

- kan je ‘blokjes’ zoals Do You Like This? uitschakelen of verplaatsen (in het beheergedeelte) naar een andere positie in de home pagina?
- Het thema is gemaakt voor versie 1.5.x.x en 1.4.x.x . Werkt dit dan ook met een nieuwere versie zoals 1.6.1.0 of mag je moet je daar niet vanuit gaan?
- Nu zou ik graag OOK een menu links hebben, waar nu Do You Like This? staat. Is dat in te stellen of moet ik dan echt naar een thema zoeken met een menu aan de linker kant. De mogelijkheden worden dan aanzienlijk minder. Het horizontale menu bovenaan mag gewoon blijven bestaan.
- als je in de demo op checkout klikt zie je een One Page checkout pagina!? Zo zou ik het graag willen maar is dit thema dan ook zo uitgevoerd? Er word wel gesproken over +$49 dollar. Het zou vervelend zijn als je achteraf voor 170 dollar deze extensie moet gaan bijbestellen voor bijna 170 dollar.

Ik hou het hier maar even bij. Het valt allemaal nog wel mee denk ik.
Mocht er iemand zijn die telefonisch ook wel eens een vraagje kan beantwoorden hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Mvgr. Richard

We zijn 3 weken verder, is er helemaal niemand die mij even op weg wil helpen?
Ik kan nu niet verder, een reactie zou mooi zijn.  red face

Mvgr. Richard

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top