Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Factuurnummers en btw al dan niet aanrekenen

Lanceken
Jr. Member

Total Posts:  2

In België geldt volgende regel:

1) Buitenlandse firma’s (met eu btw nummer) kunnen excl. btw kopen (intracomunautaire levering)
2) Bedrijven/Consumenten buiten EU betalen incl. BTW
3) particulieren en firma’s niet EU-landen krijgen een aparte nummering. (per kwartaal één globale factuur inboeken)
4) op een buitenlandse factuur moet er verplicht komen “Intracommunautaire levering, geen BTW”

Mijn vraag:
Hoe krijg je dit geregeld in Magento?

Alle tips zijn welkom.

Als dit enkel met programmeren kan, dan ook graag de plaats waarin dit kan.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Vanaf Magento 1.7 zit dit ingebouwd, maar t/m 1.6 zul je met een module moeten werken. Ik gebruik zelf de EU VAT extensie van Pillwax. Maar er zijn anderen, zoals die van webshopapps, zie de Magento Connect pagina’s voor “EU VAT” extensies.

Pillwax versie:
https://support.pillwax.com/open-source/doku.php?id=magento:euvat

Magento Community
Magento Community

Lanceken
Jr. Member

Total Posts:  2

Bedankt voor uw reactie.

Wordt er via deze modules altijd een factuur aangemaakt?

Eigenlijk moet er voor bestellingen van consumenten (B2C) en bestellingen buiten europa enkel een bestelbon opgemaakt worden.
Het zou dan handig zijn om bijvoorbeeld per kwartaal één globale factuur op te maken van de bestellingen die gemaakt zijn.

Boekhoudkundig is het nogal duur om voor elke B2C bestelling een factuur te moeten inboeken?

Is dat mogelijk denk je?

Magento Community
Magento Community

Rokkstarr
Jr. Member

Total Posts:  1

Appmerce - 01 April 2012 02:43 PM

Vanaf Magento 1.7 zit dit ingebouwd, maar t/m 1.6 zul je met een module moeten werken. Ik gebruik zelf de EU VAT extensie van Pillwax. Maar er zijn anderen, zoals die van webshopapps, zie de Magento Connect pagina’s voor “EU VAT” extensies.

Pillwax versie:
https://support.pillwax.com/open-source/doku.php?id=magento:euvat

--------

Dit is een probleem waar ik met mijn Nederlandse shop (Magento versie 1.7.0.2) voor een Belgische zakelijke klant tegenaan loop. Wellicht dat het vanaf 1.7 is ingebouwd, maar moet je dat dan eerst zelf instellen? Het werkt namelijk niet automatisch zo heb ik gemerkt. Zie ik iets over het hoofd?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top