Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

problemme d’insrallation magento etape 3 ,aider moi s’il vous plais

achiheb
Jr. Member

Total Posts:  2

Bonjour,

je viens de commencer avec magento ver 1.6.2.0 . en fait j’ai installé le serveur wapmserver :

Version de Apache:2.2.6
Version de PHP: 5.2.5
Version de MySQL:5.0.45
et j’ai rajouter les extensions manquante pour le PHP mais au moment de l’installation de magento je me suis bloquée au niveau de la phase de configuration, le message d\’erreur ci dessous s\’affiche:
\"\’\"
There hasbeen an error processing your request

Exception printing is disabled by default for security reasons.

Error log record number: 919382061\"\"

ci dessous le contenue du log 919382061
a:5:{i:0;s:206:\"Error in file: \"C:\\wamp\\www\\magento\\app\\code\\core\\Mage\\SalesRule\\sql\\salesrule_setup\\upgrade-1.6.0.0-1.6.0.1.php\" - SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1067 Invalid default value for \’period\’\";i:1;s:930:\"#0 C:\\wamp\\www\\magento\\app\\code\\core\\Mage\\Core\\Model\\Resource\\Setup.php(645): Mage::exception(\’Mage_Core\’, \’Error in file: ...\’)
#1 C:\\wamp\\www\\magento\\app\\code\\core\\Mage\\Core\\Model\\Resource\\Setup.php(437): Mage_Core_Model_Resource_Setup->_modifyResourceDb(\’upgrade\’, \’1.6.0.0\’, \’1.6.0.1\’)
#2 C:\\wamp\\www\\magento\\app\\code\\core\\Mage\\Core\\Model\\Resource\\Setup.php(320): Mage_Core_Model_Resource_Setup->_upgradeResourceDb(\’1.6.0.0\’, \’1.6.0.1\’)
#3 C:\\wamp\\www\\magento\\app\\code\\core\\Mage\\Core\\Model\\Resource\\Setup.php(235): Mage_Core_Model_Resource_Setup->applyUpdates()
#4 C:\\wamp\\www\\magento\\app\\code\\core\\Mage\\Core\\Model\\App.php(412): Mage_Core_Model_Resource_Setup::applyAllUpdates()
#5 C:\\wamp\\www\\magento\\app\\code\\core\\Mage\\Core\\Model\\App.php(338): Mage_Core_Model_App->_initModules()
#6 C:\\wamp\\www\\magento\\app\\Mage.php(640): Mage_Core_Model_App->run(Array)
#7 C:\\wamp\\www\\magento\\index.php(80): Mage::run(\’\’, \’store\’)
#8 {main}\”;s:3:\"url\”;s:9:\"/magento/\”;s:11:\"script_name\”;s:18:\"/magento/index.php\”;s:4:\"skin\”;s:7:\"default\";}

j\’utilise windows7 comme systeme d\’exploitation

il y til qqun qui pourrra m’aider

Merci d’avance

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top