Magento Forum

Vis priser uden moms for besøgnede uden for EU? [LØST]

jsch
Jr. Member

Total Posts:  25

Hej,

Nogen der kan pege mig i retning af, hvordan jeg viser priser ex. moms såfremt den besøgende ikke er fra et EU land?

Hvis ikke det kan lade sig gøre pr. automatik(geoIP - et eller andet modul) ville løsningen så være, at lave et “view” der viser priser ex. moms.

Jeg har så:

Dansk m. moms
Engelsk m. moms (EU)
Engelsk u. moms (non EU)

Jeg har sat, under System -> Konfiguration -> Salg -> Moms, “Momsberegning baseret på” til leveringsadresse.

Hvis denne adresse er uden for EU hvordan sikre jeg mig at moms ikke tilføjes. Ligeledes, hvordan sikre jeg mig at levering til et EU land bliver påført moms?

Skal det sættes op under Salg -> Moms -> Moms zoner?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Total Posts:  623
Denmark

Du skal sørge for at lave momsindstillinger afhængig af adresse, som du også er inde på. Men det slår først igennem når kunden har valgt land på bestillingssiden.

For at vise priser i kataloget med/uden moms er du nødt til at oprette separate store views. I konfigurationen kan man nemlig slå visning af moms til og fra pr. store view. Du kan lave disse tre store views:

1. Danmark, dansk, vis priser med moms
2. EU, engelsk, vis priser med moms
3. Non-EU, engelsk, vis priser uden moms

Hvis du gør det på denne måde kan du bruge denne extension til at skifte automatisk mellem store views baseret på GeoIP:
http://www.mageworx.com/store-and-currency-auto-switcher-magento-extension.html

Magento Community
Magento Community

jsch
Jr. Member

Mange tak for svar Anders.

Er det korrekt forstået, at jeg skal oprette alle EU lande under Salg -> Moms -> Moms zoner og satser
Så vil salg til udlandet, hvis det er til et land der optræder i Moms zoner og satser, få påført moms.
Og moms vil ikke blive påført, hvis det er til et land der ikke er oprettet i “Moms zoner og satser “ forstås.

Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Total Posts:  623
Denmark

Ja, du skal oprette alle EU-landene under momszoner og tilknytte dem momsreglen.

Magento Community
Magento Community

jsch
Jr. Member

Tak for hjælpen

Magento Community
Magento Community

FMEExtensions
Mentor

Total Posts:  1147

Hvis du er på udkig efter en auto switch af valuta-og sprog baseret på en landespecifik have et kig på følgende modul

http://www.fmeextensions.com/magento-geo-ip-default-language-currency.html

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top