Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Disk Space loopt snel op

renekrijgsman
Jr. Member

Total Posts:  7

Weer eens een ander vraag.
Draai Magento 1.6.0 met inmiddels zo’n 300 producten erin.
Ik zie nu dat mijn beschikbare Disk Space (van 1000MB) alweer voor 900MB bezet is.

Ligt het aan mij of is dat niet erg veel?
Heb inmiddels de Magento Cache geleegd, maar dan loopt eht verbruik alleen maar op.

Moet ik ook optie 2 ‘Leeg Cachegeheugen’ uitvoeren? Of is er iets anders aan de hand?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

renekrijgsman
Jr. Member

Total Posts:  7

Excuses voor deze domheid: kwestie van je waslijst aan Backups verwijderen

Magento Community
Magento Community

NikkyLauwers
Jr. Member

Total Posts:  15

Wat je ook kan doen is je product afbeeldingen optimaliseren.

Als ik een foto maak van een product is deze foto 2 a 3 MB. Deze verklein ik tot 200 kb of zelfs minder.

En maak gebruik van thumbnails enzo voor een snellere laadtijd.

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Er zijn modules in omloop waarbij je op gezette tijden automatisch de overbodige data uit de tabellen en van de server kunt laten verwijderen. Je kunt daarnaast ook gewoon meer ruimte aanvragen op je server, dat kost tegenwoordig ook niet zoveel meer. We hebben een 4.5 Tb omgeving tot onze beschikking voor een paar tientjes per maand. grin

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top