Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Wordpress blog in nieuwe pagina en voorwaarden in checkout klikbaar maken

Essiej82
Jr. Member

Total Posts:  10

Hallo,

Ik loop tegen 2 problemen aan in mijn shop die ik maar niet opgelost krijg.

Op de homepagina heb ik een menubalk waar ook de knop “blog” in zit. Deze knop verwijst naar een Wordpress blog die nu in de pagina geladen wordt. Deze zou ik liever in een nieuwe pagina en ook met de originele blog url willen tonen. Ik heb inmiddels gelezen dat dit mogelijk is (http://www.magentowebshop.org/magento-webshop/magento-webshop-wordpress-integration-2/), echter kan ik niet vinden hoe.

Daarnaast is er ingesteld dat in de vijfde stap van de checkout akkoord gegeven moet worden voor de voorwaarden. Een gedeelte van die tekst moet klikbaar worden echter importeerd Magento deze tekst achter de checkbox vanuit Magento -> Verkopen -> Terms and Conditions en kun je daar niets instellen om de tekst klikbaar te maken.

Iemand suggesties voor deze 2 opties?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

espada
Jr. Member

Total Posts:  13

Voor een link in stap 5 kan je bijvoorbeeld het volgende doen.

1 Plaats jouw algemene voorwaarden als een html bestand in de root van de site en noem dit bestand algemene_voorwaarden.htm
In dat html bestand kun je eenvoudig links maken op de gebruikelijke wijze.
2 In magento stel je de algemene voorwaarden in op html en plaats je onderstaande in het veld Tekst checkbox

<html>

<
head>
</
head>

<
body>
<
a href="http://jouw-url.nl/algemene_voorwaarden.htm" target="_blank"><u>Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden.</u></a></span><br>
</
body>

</
html>

Dit levert je alvast een aanklikbare link op, die het htm bestand in je root in een nieuw venster opent.
Hierdoor kan de klant desgewenst de voorwaarden ook makkelijk lokaal opslaan of afdrukken.

Als je het tekstvak waar nu in stap 5 de voorwaarden worden getoond bovendien wil verwijderen, pas je het volgende bestand aan en comment je de aangegeven regels zoals in het voorbeeld eruit.

/app/design/frontend/base/default/template/checkout/onepage/agreements.phtml

<?php /* DOOR DEZE BLOK UIT TE SLUITEN, VERWIJDER JE HET TEKSTVELD ALGEMENE VOORWAARDEN IN STAP 5

<div class="agreement-content"<?php echo ($_a->getContentHeight() ? ' style="height:' . $_a->getContentHeight() . '"' : '')?>>
             <?php if ($_a->getIsHtml()):?>
             <?php echo $_a->getContent() ?>
             <?php else:?>
             <?php echo nl2br($this->htmlEscape($_a->getContent())) ?>
             <?php endif; ?>
        </div> 
*/
?>
Image Attachments
Knipsel alleen link.jpg

Magento Community Magento Community
Magento Community