Magento Forum

Amazon EC2

Morten_Hjort
Jr. Member

Total Posts:  8

Hej jeg har fået installeret Magento 1.6 på Musikshop.nu, men jeg synes det går hamrende langsomt, selvom jeg har haft en tekniker på, som har sat alt op.

Er der nogen man bør vide med EC2 eller mangler jeg at slå et eller andet til?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Morten_Hjort - 24 February 2012 09:02 AM

Hej jeg har fået installeret Magento 1.6 på Musikshop.nu, men jeg synes det går hamrende langsomt, selvom jeg har haft en tekniker på, som har sat alt op.

Er der nogen man bør vide med EC2 eller mangler jeg at slå et eller andet til?

Hej Morten.

På de minste EC2-instanser kan du forvente loadtider på ~5.000ms med frisk tom magento.

Magento egner sig ganske dårligt til at skalere fornuftige på virtualisering, du skal tættere på jernet for at få en tilfredsstillende ydelse.
-Det skyldes primært at magentos MVC-arkitektur dÃ¥rligt tÃ¥ler langsom disk I/O / og høj latenstid til storage.  (begge ting som meget kendetegnende for virtualisering)

Dernæst er der ikke meget CPU-tid at hente hos EC2 desværre. Både fordi de fysiske CPU´er langsomme til at starte med, men også fordi der går en del tid tabt i hypervisoren. (VM abstraktionslaget)

Alt i alt egner virtualisering sig rigtigt dårligt til at hoste magento. I hvertfald hvis man er lidt seriøs omkring sin shop.

God vind med shoppen!

Magento Community
Magento Community

Morten_Hjort
Jr. Member

Total Posts:  8

Tak for svaret smile Det var også det jeg frygtede.
Den shop jeg skal bruge vil kun indeholde 1-2 produkter af gangen, så det er lidt ærgeligt at skulle flytte det til en større server, blot for dette.

Hvad koster en løsning hos jer, hvis man skal hoste en Magento shop, som nærmest ingen daglig trafik vil have, men skal kunne klare kæmpe spikes (vi kommer nok til at sælge produkter primært via emails)?

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Morten_Hjort - 27 February 2012 01:12 AM

Tak for svaret smile Det var også det jeg frygtede.
Den shop jeg skal bruge vil kun indeholde 1-2 produkter af gangen, så det er lidt ærgeligt at skulle flytte det til en større server, blot for dette.

Hvad koster en løsning hos jer, hvis man skal hoste en Magento shop, som nærmest ingen daglig trafik vil have, men skal kunne klare kæmpe spikes (vi kommer nok til at sælge produkter primært via emails)?

Hej igen Morten.

Well, det kommer lidt an pÃ¥ hvad du forstÃ¥r ved “kæmpe spikes” ?

Smid en mail på hvis vi skal finde en løsning til dig.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top