Magento Forum

Ændre Produkttype

frimbas
Jr. Member

Total Posts:  24

En lærer så længe man lever!  cheese

Jeg holder på med at lægge varer til min shop. (ikke aktiv). Der har jeg laget nogle produkttyper i tillæg til blandt andet “Standard”. Men jeg har nu erfaret at jeg har lagt in produkter som “Standard”. Og nu undrer jeg på om der er nogle muligheder for at ændre på dette uden at slette varen og lægge den ind igen?

Jeg har forsøgt at kikke i gennem “produktinformation” men intet at finde et sted hvor jeg kan ændre på dette. Har også søgt lidt på dette fora, men får en masse træf på Tysk, og der står jeg hjælpeløs. shock

Nogle tips eller links til aktuelle tråder question

Venlig Hilsen

Frimbas

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

coolmagento_DK
Sr. Member

Total Posts:  222
Toftlund

frimbas - 21 February 2012 01:11 AM

En lærer så længe man lever!  cheese

Jeg holder på med at lægge varer til min shop. (ikke aktiv). Der har jeg laget nogle produkttyper i tillæg til blandt andet “Standard”. Men jeg har nu erfaret at jeg har lagt in produkter som “Standard”. Og nu undrer jeg på om der er nogle muligheder for at ændre på dette uden at slette varen og lægge den ind igen?

Jeg har forsøgt at kikke i gennem “produktinformation” men intet at finde et sted hvor jeg kan ændre på dette. Har også søgt lidt på dette fora, men får en masse træf på Tysk, og der står jeg hjælpeløs. shock

Nogle tips eller links til aktuelle tråder question

Venlig Hilsen

Frimbas

Hej Frimbas,

Lige for at være sikker på at jeg har forstået dit spørgsmål korrekt ?

1) Du har oprettet nogle produkter med egenskab-sættet “Standard"/"Default" og nu har du oprettet et andet selvstændigt egenskabs sæt(en udbygning af standard egenskaberne / attributerne ) i magento ??

Hvis ja, så skal du have fat i dette modul:
http://www.magentocommerce.com/magento-connect/flagbit-change-attribute-set.html

Det koster gratis og virker upåklageligt i Magento 1.6.2.

Når det er installeret, så kan du krydse ét eller flere produkter af, og vælge i dropdown boxen i højre side - Change attributes set -(kan ikke ordret huske hvad den hedder)

Så vælger du det nye sæt egenskaber du vil have på de pågældende produkter.

Voila.

Huske lige at tømme cache lageret, etc.

Så kan du ind på en af de produkter som du har ændret, og de nye egenskabsfelter skulle gerne være kommet frem og klar til at udfylde.

Hilsen
Kent

Magento Community
Magento Community

frimbas
Jr. Member

Jeg forsøgte at installere dette modul. Men det gik ikke så godt!

Installationen gik fint, ingen fejlmeldinger eller noget, men når jeg skulle tilbage til “Admin” gik det galt.

There has been an error processing your request
Exception printing is disabled by default for security reasons.

Error log record number: 402178027

Men via Magenoto content Manager kunne jeg fjerne den og så virket alt fint igen..

Hvad gør jeg galt?

Magento Community
Magento Community

frimbas
Jr. Member

Jeg har forsøgt igen..

Men jeg valgte at køre kompilering
Installerede
Kompilerede igen..

Og nu ser det ud til at virke grin