Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Thumbs niet zichtbaar na CSV import

Kbroeren
Jr. Member

Total Posts:  5

Beste,

Ik heb een webshop en moet 3000+ artikelen daarin laden via een CSV bestand. Dit werkt perfect met de import dataflow.
Maar nu komt het tricky part:

Wanneer ik de afbeeldingen upload in de map: /media/import folder en ik in het csv bestand bij de tabs “image”, “small_image” en “thumbnail” de naam van de afbeelding zet met een / slash ervoor copyeert magento bij het importeren de afbeeldingen automatisch naar /media/catalog/product en maakt hier een nieuwe map aan. In mijn geval met de naam “9”.
Wanneer ik hierna naar de website ga staan de nieuwe artikelen in de catalogus maar zonder de thumbnails van de afbeeldingen! Echter wanneer ik op een artikel klik om naar de detailpagina te gaan is de “grote” afbeelding wel zichtbaar.

In het administratie gedeelte kom ik er snel achter wat het probleem is. In het scherm bij een product bij het tabje afbeeldingen zijn de 3 radio buttons geselecteerd op “geen” in plaats van de bijbehorende afbeelding.

Is er een manier om het CSV bestand of iets dergelijks aan te passen dat de thumbs automatisch geactiveerd? Of een andere manier misschien? Ik zie het namelijk niet zitten om bij die 3000+ artikelen handmatig al die radiobuttons te verzetten!

Alvast bedankt!

Kevin

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

info166
Jr. Member

Total Posts:  3

ik heb wel een oplossing zie demo.xmlshopconnector.com

Magento Community
Magento Community

Jensdon
Jr. Member

Total Posts:  4

Heb je al een oplossing ? ik heb hetzelfde probleem....

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top