Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Alles vertaald in NL behalve een button en stukje tekst op laatste tabblad van checkout

macrovet
Jr. Member

Total Posts:  3

Beste allemaal

Ik heb de laatste versie van de Nederlandse taalbestanden geïnstalleerd.
Maar heb een probleem in de checkout met de button Place Order en Forgot an Item? Edit Your Cart

Deze twee krijg ik maar niet in het Nederlands vertaald.

als bijlage heb ik een kleine afbeelding

Kunnen jullie mij aangeven in welk bestand ik dit zou moeten vertalen
in de taalbestanden is het al vertaald, maar het wordt niet weergegeven

Alvast bedankt

Image Attachments
chekout-vertaling.png

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Allereerst: welke laatste versie? Er zijn meerdere versies in omloop.
Verder: heb je het middels inline translation geprobeerd?

Magento Community
Magento Community

macrovet
Jr. Member

Op dit moment draaid versie 1.4
Ik heb het inderdaad geprobeert met inline vertalen, maar dat lukte niet omdat ik telkens niet tot de laatste stap kwam maar op het tabblad betalen bleef hangen.
Inmiddels heb ik het opgelost door de code aan te passen in het php bestand.
Alleen de tekst forgot an item heb ik nog niet kunnen vinden.

PS met de taalbestanden is het al een paar keer fout gegaan
Ik pas ze aan in open office en sla ze dan weer op als csv, maar op een of andere manier werkt dat niet lekker en staan er ineens weer heel veel teksten in het engels.

Op wat voor manier kan ik het beste .csv bestanden bewerken. in kladblok is het erg onoverzichtelijk omdat je daar geen kolommen hebt.

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Enschede

macrovet - 15 February 2012 06:10 AM

Op dit moment draait versie 1.4
Alleen de tekst forgot an item heb ik nog niet kunnen vinden.

Op www.magaddons.com/download.php kun je een actuelere versie van het taalpakket downloaden. Wij onderhouden en updaten het regelmatig, maar kijken ook veel meer naar klantvriendelijke teksten e.d.. Verder kun je het bestand vinden in app/design/frontend/base/default/template/checkout/onepage/review.phtml of in je template als deze een review.phtml heeft.

macrovet - 15 February 2012 06:10 AM

Ik pas ze aan in open office en sla ze dan weer op als csv, maar op een of andere manier werkt dat niet lekker en staan er ineens weer heel veel teksten in het engels.

Het CSV-formaat is geen vastgelegd bestandsformaat. Er is o.a. een Microsoft CSV formaat, maar ook een DOS en een Mac CSV formaat. Allemaal werken ze iets van elkaar af. Wil je het goed bewerken, skip dan al die grafische editors en stap over naar Kladblok of Notepad++.

Magento Community
Magento Community

macrovet
Jr. Member

Dank je voor de info

Ga er straks weer mee aan de slag.

Moet ook alle transactionele e-mails instellen, maar daar snap ik nog maar weinig van en moet ik me nog even gaan induiken.

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Enschede

macrovet - 15 February 2012 07:49 AM

Moet ook alle transactionele e-mails instellen, maar daar snap ik nog maar weinig van en moet ik me nog even gaan induiken.

Ah, dat is makkelijk. Als je onze versie download, dan zitten daar ook de transactionele e-mails bij. De content uit deze e-mails (Bedrijfsnaam, telefoonnummer, etc) wordt dynamisch uit de Magento database gehaald. In principe ben je dan al klaar. Het menu Systeem > Transactionele e-mails heb je in dat geval niet nodig. Alles staat namelijk voorgedefinieerd.

Standaard staan de e-mails al goed ingesteld. Het is misschien iets te generiek of iets te formeel. In dat geval open je de HTML bestanden in een editor om ze aan te passen. That’s all.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top