Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Probleme beim istallieren von Magento

Powerbit24
Jr. Member

Total Posts:  1

Hallo liebe Community,

ich habe von einem Bekannten einen Web-Shop zur verfügung bekommen und würde diesen gerne auf meiner Domain installieren.
doch leider bekomme ich die Fehlermeldung:

Error in file: \\\"/hp/bt/aa/fg/www/PXXXXXXXXX/app/code/core/Mage/Customer/sql/customer_setup/mysql4-install-1.4.0.0.0.php\\\" - SQLSTATE[42S01]: Base table or view already exists: 1050 Table \\\’customer_address_entity\\\’ already exists

Trace:
#0 /hp/bt/aa/fg/www/PXXXXXXXXX/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Setup.php(390): Mage::exception(\\\’Mage_Core\\\’, \\\’Error in file: ...\\\’)
#1 /hp/bt/aa/fg/www/PXXXXXXXXX/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Setup.php(276): Mage_Core_Model_Resource_Setup->_modifyResourceDb(\\\’install\\\’, \\\’\\\’, \\\’1.4.0.0.14\\\’)
#2 /hp/bt/aa/fg/www/PXXXXXXXXX/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Setup.php(240): Mage_Core_Model_Resource_Setup->_installResourceDb(\\\’1.4.0.0.14\\\’)
#3 /hp/bt/aa/fg/www/PXXXXXXXXX/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Setup.php(161): Mage_Core_Model_Resource_Setup->applyUpdates()
#4 /hp/bt/aa/fg/www/PXXXXXXXXX/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(399): Mage_Core_Model_Resource_Setup::applyAllUpdates()
#5 /hp/bt/aa/fg/www/PXXXXXXXXX/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(329): Mage_Core_Model_App->_initModules()
#6 /hp/bt/aa/fg/www/PXXXXXXXXX/app/Mage.php(627): Mage_Core_Model_App->run(Array)
#7 /hp/bt/aa/fg/www/PXXXXXXXXX/index.php(80): Mage::run(\\\’\\\’, \\\’store\\\’)
#8 {main}

Ich würde mich freuen wenn mir jemand weiterhelfen könnte.

Lieben Gruß

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

cwschneider
Sr. Member

Total Posts:  88
Koblenz

Hi

War bei dir schon mal ein Shop installiert?
Die Fehlermeldung deutet daraufhin, dass die Datenbank bzw die Tabellen schon existieren.

Gruß,
Christian.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top