Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Topmenu, homepage link tonen. 

dutchie1987
Jr. Member

Total Posts:  1

Goedemiddag,

Ben momenteel heel druk bezig om een magento webshop online te zetten. Vanmiddag ben ik bezig geweest met het topmenu (top.phtml). Nu is het zo dat ik een code heb gevonden waardoor ik bepaalde categorieen kan uitsluiten, ivm teveel categorieën waardoor het design van de website niet meer goed eruitziet. Opzich werkt deze code goed, alleen zie ik nu geen homepage meer in het topmenu staan. Opzich lijkt dit vrij makkelijk, alleen loop ik nu tegen het feit aan dat als ik een homepage-link in de code zet, de overige categorieën niet meer getoont worden. Ik ben er al een paar uur mee bezig en het lukt me maar niet. Weet iemand van jullie waar dit aan kan liggen? Ik zou u erg dankbaar zijn want het is erg frustrerend wink Wie weet dit toevallig? Dit is de code die ik momenteel gebruik voor top.phtml :

<?php
?>
<div id=\"navigation\"><?php echo $this->getChildHtml(\'topSearch\') ?>
<ul id=\"nav\">
<li><a href=\"<?php echo $this->getUrl(\'\') ?>\">Homepage</a></li>

<?php foreach ($this->getStoreCategories() as $_category): ?><?php $_menu .= $this->drawItem($_category) ?><?php endforeach ?><?php if ($_menu): ?><div class=\"nav-container\"> <ul id=\"nav\"> <?php foreach ($this->getStoreCategories() as $_category): ?>
<?php if (!in_array($_category->getId(), array(38,5,7,8,11,14,16))) : ?>
<?php echo $this->drawItem($_category) ?>
<?php endif; ?>
<?php endforeach ?> </ul></div><?php endif; ?>

</ul>
</div>

Ik heb <ul id=\"nav\"> al eens weggehaald nu komen de overige categorieen wel tevoorschijn, alleen is homepage dan niet meer in de stijl van de lay-out dus zit het er heel raar uit.

Groeten,

Dutchie87:rolleyes:

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top