Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Eigen vertalingen

Jensb
Jr. Member

Total Posts:  4

Hallo Allemaal,

Ik heb flink wat aanpassingen gemaakt in een theme..
Ik heb er op dit moment hardcoded nederlandse tekst in staan.
Ik wil heel graag een eigen csv bestand hebben om vertalingen erin te krijgen.

Denk aan regeltjes als
Lees meer
Exclusief btw per stuk
Staffelprijzen
Prijzen
en nog een heleboel andere regeltjes en woorden

Het is me nog steeds niet duidelijk hoe ik dit moet doen..
Fijn zou zijn als ik een helemaal eigen csv bestand kan maken waar ik gewoon de teksten inzet.

Weten julie een thread waar ik meer informatie hierover kan vinden?
Ik vind alleen maar translations voor eigen modules, bij mij gaat het om gewoon tekst.

Hoor graag van iemand !

Harstikke bedankt alvast

Met vriendelijke groet,
Jens

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Puur toevallig lees ik je bericht nu. Een antwoord op je vraag is wellicht al niet meer nodig, maar omdat anderen mogelijk wel dezelfde vraag hebben, zal ik het even beantwoorden. Er zijn twee oplossingen mogelijk.

Oplossing 1
Je past het aan in de Inline Translation. Die kun je in de backend vinden onder Systeem > Configuratie > Developer > Inline Translation / Inline Vertaling. Het voordeel hiervan is dat alles wordt opgeslagen in de Magento database en die migreer je als het goed is in de toekomst ook mee naar een nieuwere versie. Bovendien heb je niet het risico dat een ontwikkelpartner per ongeluk je CSV bestand van de server knikkert.

Oplossing 2
In het vroege begin van Magento zag ik deze oplossing erg vaak. Tegenwoordig gelukkig steeds minder, maar hij werkt wel nog steeds. Ga naar app/design/frontend/default/default/locale/nl_NL/ en voeg daar een vertaalbestand toe. Dit bestand bevat dan alleen de wijzigingen t.o.v. de reguliere vertaling.

Magento Community
Magento Community

connectcase_nl
Jr. Member

Total Posts:  12

Zie thread http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/339500/

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

connectcase_nl - 29 April 2013 01:13 AM

Zie thread http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/339500/

Zonde van de energie die je erin gestopt hebt. De vertaling waar jij naar verwijst is al jaren over de datum. Intussen zijn er nieuwe vertalingen beschikbaar gesteld die veel actueler zijn en die ook vrij verkrijgbaar zijn.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top