Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento API gebruiken voor eenvoudigere beheer omgeving

Impress Media
Jr. Member

Total Posts:  2

Beste Magento Community,

Net als ieder ander hier in deze community denk ik dat Magento de beste keuze is voor allerlei e-commerce toepassingen. De techniek en de opbouw van modules zijn van zeer goede kwaliteit.

Echter ervaar ik dat de interface van de back-end voor sommige winkelbeheerders te ingewikkeld is, vaak onnodig ingewikkeld.
Ik ben hier over gaan nadenken en zou hier graag op willen inspelen. Zo heb ik al vele e-commerce websites gebouwd met Wordpress en WP E-commerce, echter is dit systeem veel minder flexibel en wat rommelig in het aanmaken van facturen en ontbreekt een hoop functionaliteit.

Dit systeeem is echter wel gebruiksvriendelijk en winkelbeheerders begrijpen dit goed. Wat de drempel verlaagd voor e-commerce.

Ik vroeg me af of het mogelijk is met de hulp van de Magento API een gebruiksvriendelijke interface te bouwen voor het beheer van de webwinkel, naast de bestaande back-end. Of geldt hier een andere methode voor. Met gebruiksvriendelijk bedoel ik niet alleen duidelijk maar ook eenvoudig zoals met Wordpress.

Via Google heb ik helaas nog geen goede oplossingen gevonden, echter geloof ik wel dat dit een zeer belangrijke feature is. Een winkel aanbieden die ze goed zelf kunnen beheren is een stuk voordeliger als dit niet zelf kunnen en moeten uitbesteden.

Nogmaals wil ik benadrukken dat dit echt een specifieke doelgroep is en Magento voor velen gebruiksvriendelijk genoeg is.

Graag hoor ik het van jullie.

Met vriendelijke groet,

Mike

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Je kunt via het Magento gebruikersrollen systeem veel functies uitzetten. Bijvoorbeeld de BTW/Attributen etc. achterwege laten voor site-beheerders. Dan wordt de admin al een stuk overzichtelijker. Denk niet dat het veel “makkelijker” moet, er zitten nu eenmaal veel haken en ogen aan een goede online shop, boekhouding, etc. Als Magento echt te ingewikkeld is voor de doelgroep, kunnen ze beter uitwijken naar www.mijnwebwinkel.nl of desnoods marktplaats.nl of ebay.

Maar ik raad vastberaden Magento-nieuwelingen aan om een cursus te volgen, bijvoorbeeld bij de mensen van Jira ICT, www.jira.nl, die dagcursussen Magento-beheer aanbieden.

Magento Community
Magento Community

Impress Media
Jr. Member

Total Posts:  2

Bedankt voor je reply. Ik begrijp nu goed dat dit aanbod van functies en dergelijke ook gewoon bij het systeem past.

Mijn eigen idee was eigenlijk een http://www.mijnwebwinkel.nl/ zelf te bouwen. En hier een Magento-core in te draaien.
Ik zal deze cursusmogelijkheden onderzoeken, als ze betaalbaar zijn is de dienst mogelijk icm met de cursus aan te bieden.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top