Magento Forum

Page 1 of 2
iDeal betalingen

inalbis
Jr. Member

Total Posts:  2
Amsterdam, The Netherlands

Het is misschien wat vroeg (gezien magento nog in beta is), maar ik ben op zoek naar een manier om ideal betalingen te verwerken.

Ik vroeg me af of andere mensen hier al mee bezig zijn, of mee bezig zijn geweest… Indien dit niet het geval is: ik denk dat er genoeg mensen geintreseerd zijn in deze mogenlijkheid, en misschien kunnen we met een aantal mensen er is naar gaan kijken.

Zelf heb ik nog geen documentatie kunnen vinden over hoe magento het één en ander verwerkt, maar er moet vast wel uit te komen zijn.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

peach
Jr. Member

Total Posts:  22

ik hoop ook dat dit snel gerealiseerd wordt.

Magento Community
Magento Community

inalbis
Jr. Member

Amsterdam, The Netherlands

Ik heb even gekeken naar een oplossing om met de IDeal API van Mollie (http://www.mollie.nl/) een manier in elkaar te draaien om iDeal te intergreren, en dat lijkt op zich mogenlijk.

Echter zolang Magento nog geen echt ordermanagent (met facturen e.d.) kent, is het niet echt een super intressant pakket.

Magento Community
Magento Community

Inline Media
Moderator

Total Posts:  130
The Netherlands

Het lijkt me inderdaad verstandig nog even te wachten tot eind maart, totdat de final version uitgegeven wordt.

Magento Community
Magento Community

Phew
Jr. Member

Ik ben echt voorstander van om te kijken naar Ogone. Dit wordt door heel veel Nederlandse en Belgische bedrijven gebruikt. Ik heb zelf echter niet de kennis in huis om dit te ontwikkelen. Ik kan het evt. wel vormgeven.

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Total Posts:  129

wij hebben een module voor payone.de ontwikkeld , ondanks dat het duits is, is een van hun betaalmogelijkheden IDEAL en een check voor verkoop op rekening (experian.nl) is standaard mogelijk

Magento Community
Magento Community

Webtailor Mallorca
Jr. Member

Total Posts:  28
Hasselt/Palma de Mallorca

Ben zeer onder de indruk van dit platform, echter zonder IDEAL is er weinig aan te vangen in het Nederlandse.
Ik heb daarom besloten een IDEAL plugin te schrijven.

En Later ook een Ogone module (qua werking bijna hetzelfde als IDEAL)

Als er mensen zijn die willen helpen dan hoor ik dat graag.

Na 8 jaar ontwikkeld te hebben in oscommerce is dit platform een verademing, vooral dat het nu bijna tableless design is.

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

Total Posts:  122
The Netherlands - Breda

Ben zeer onder de indruk van dit platform, echter zonder IDEAL is er weinig aan te vangen in het Nederlandse.
Ik heb daarom besloten een IDEAL plugin te schrijven.

Zou je ons iig op de hoogte willen houden a.u.b., ook wij zijn onder de indruk, maar zonder iDeal heeft het op de NL markt geen enkele waarde.

Als er mensen zijn die willen helpen dan hoor ik dat graag.

Ik ga dit even navragen smile

Magento Community
Magento Community

falco
Jr. Member

Total Posts:  22
The Netherlands

Wij zijn na de 1.0 release van Magento direct gestart met het ontwikkelen van zowel een iDeal als Ogone betalingsmodule. Wij verwachten deze modules tegen het einde van april af te ronden. Meer informatie hierover kun je volgen via de website van Madia. Na afronding van de modules gaan we ze naar alle waarschijnlijkheid aanbieden via Magento Connect.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

@falco - Dat is mooi nieuws...al enig idee of dat via een Community of Commercial license wordt?

@webtailor - zelf niet zo heel veel programmeer ervaring maar ik kan eventueel meehelpen testen.

Magento Community
Magento Community

Webtailor Mallorca
Jr. Member

Gui - 05 April 2008 12:02 PM

@webtailor - zelf niet zo heel veel programmeer ervaring maar ik kan eventueel meehelpen testen.

Cool, ik houd je op de hoogte.

Magento Community
Magento Community

Sp00n
Jr. Member

@ falco Wat zullen de kosten zijn vab de iDEAL module ?
@Webtailor Mallorca hoe vordert het scripten ? Ik ben ook wel geïnteresseerd in progress reports wink

Magento Community
Magento Community

Casper
Jr. Member

Total Posts:  16

Wij gaan inmiddels ook aan de slag met een Mollie iDEAL plugin, aangezien we bij onze shops alleen maar met de Mollie iDEAL werken. Zodra de module klaar is zullen we dat laten weten.

Onze module zullen we overigens gratis aan de community beschikbaar stellen.

Magento Community
Magento Community

Webtailor Mallorca
Jr. Member

@Spoon - Ik moest eerst een ideale omgeving creeren voor Magento, nu heb ik Magento eens beter aan de tand gevoeld.
Maar ik kom tot de conclusie dat Magento niet geschikt is voor een webwinkel in productie.(op dit moment versie 1.0)
Het is mij daarom ook een raadsel waarom het versie 1.0 is.

Het ziet er super uit hoor, en dat css/xhtml.. Fantastisch. Maar als het niet voorruit te branden is…

Heb hierover een engels draadje lopen.
Draadje...

Het laden van de producten duurt gewoon erg lang, en in de admin is het helemaal pet.
Erg langzaam dat back-end.
Laten we wel wezen, shop-eigenaren moeten ook een positieve gebruikerservaring krijgen als ze ermee werken en weet uit ervaring dat zij gaan klagen over de traagheid.

Heeft er iemand ergens een shop in productie gezien. Als ik erom vraag op het andere draadje blijft het angstvallig stil.

Weet iemand er 1?

Ideal heb ik daarom even op een laag pitje staan nu.
Zodra ik geluiden hoor dat men iets aan de snelheid gaat doen, dan pik het weer op.
Wat erg jammer is, maar ja Ik kan en ga dit niet aanbevelen aan mijn klanten op dit moment.

Magento Community
Magento Community

bisk
Member

Total Posts:  35
Les Pays-Bas

@Webtailor

“Further performance enhancements” staat op de roadmap, dus er zal vast aan gewerkt worden.

Magento Community
Magento Community

Webtailor Mallorca
Jr. Member

bisk - 09 April 2008 02:02 AM

@Webtailor

“Further performance enhancements” staat op de roadmap, dus er zal vast aan gewerkt worden.

Hope so…

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top
Page 1 of 2