Magento Forum

multi store categories

mwestrik
Jr. Member

Total Posts:  15

Hallo,

Ik ben begonnen met het opzetten van een magento installatie ter vervanging van een aantal webwinkels.

Het gaat om drie winkels met elk één product, en twee winkels waar alle drie die producten in komen.
4 van die winkels zijn meertalig, één is ééntalig.

Het mooist zou het natuurlijk zijn als ik elk van de drie producten maar eén keer hoef in te voeren en bij te houden. Ik weet alleen niet hoe ik dan de categorieen moet aanmaken. Ik begrijp dat iedere winkel / domein een eigen productcategorie krijgt. dan zou elk van de drie producten dus een eigen categorie zijn. maar dan kan dat weer niet voor de sites met alle producten. Of kun je per winkel aangeven welke van de producten in de categoorie je op de site wilt hebben?

Iemand een oplossing?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

r.vthoff
Member

Total Posts:  31

Je zal intussen wel de oplossing hebben gevonden. Hierbij toch een korte uitleg.

Je maakt in categorie beheer voor elke shop een aparte zogenaamde root categorie aan.
Hierbinnen maak je dan de categorieen aan waar de producten in komen. Dit zijn dan op de website de hoofdcategorieen.

Daarna kan je bij systeem -> beheer winkels instellen welke root categorie bij welke store hoort.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top