Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Korting op producten van verschillende categorieën en een meervoud van een hoeveelheid…

jcderuijter
Jr. Member

Total Posts:  4

Hallo,
Ik ben bezig met een webwinkel en zit met een probleem. Ik wil het volgende bereiken:

Het moet mogelijk zijn om verschillende producten te combineren en daar uiteindelijk een korting van af te halen. Een van de kortingen is 3 producten voor 6 euro. Dus bij drie producten zijn de producten niet 2,25 per stuk maar 2 euro. Bij 6 hetzelfde, bij 9 hetzelfde enz. Dit moet mogelijk zijn met alle producten uit de categorie, alles is te combineren. Ik heb het nu zo ingesteld dat ik alles kan combineren en het bij elke meervoud van 3, 6 euro is. Alleen wanneer er dan bijvoorbeeld 4 producten gekocht worden wordt de prijs weer de gewone 2,25 en niet 6 + 2,25, wat wel de bedoeling is.

Jullie kunnen het hier zelf zien: http://www.voordeelplaats.nl/index.php/3-voor-6.html

Wanneer je 3 dezelfde producten toevoegt aan de winkelwagen is de korting 0,75 cent. Wanneer je twee dezelfde en een ander product toevoegt is de korting ook 0,75 cent. Wanneer je echter dan van de 2 een 3 maakt, en het ene product laat staan is de prijs 9 euro i.pv. 6 + 2,25 = 8,25, waar is nu de 0,75 cent korting van de 3 producten gebleven?

Ik heb het nu gedaan met winkelwagen regels.

Is er iemand die mij kan helpen want ik kom er niet uit.

Alvast bedankt,
Corné

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

matti06
Jr. Member

Total Posts:  1

Hee,

Ik ben op het moment ook bezig om een webshop op te zetten.
Hierbij wil ik ook graag een korting toepassen wanneer er producten uit verschillende categoriën worden gekocht.

Hoe heb jij dit toen der tijd opgelost?

Met vriendelijke groet,

Matthijs

Magento Community
Magento Community

jcderuijter
Jr. Member

Total Posts:  4

Hoi Matthijs,

Ik heb het als volgt opgelost:

Ik heb een categorie 3 voor 6 gemaakt. Hieraan heb ik de producten ook toegevoegd (naast hun eigen productcategorie).

Daarna heb ik prijsregels gemaakt.
3 voor 6 (3 producten)
3 voor 6 (6 producten)
3 voor 6 (9 producten)
etc.

Binnen deze prijsregels heb ik aangegeven dat er een vast kortingsbedrag moet zijn op de 3 voor 6 categorie producten wanneer er (bij 3 producten)1,2,3 gekocht worden, (bij 6), 4,5,6 en zo verder.

Als je meerdere kortingscategorieën hebt en je werkt met vaste kortingsbedragen op de gehele winkelwagen haalt deze het niet meer door elkaar.

Bijgevoegd zie je een afbeelding van de voorwaarden voor de 3 voor 6 (3 producten).

Bij 6 producten vul je dus “gelijk aan of groter dan 6” en “gelijk aan of kleiner dan 8”.

Op deze manier ben ik geen problemen meer tegen gekomen.

Belangrijk is dat je “Stop further rules processing” op nee zet, en bij acties nogmaals de categorie waarbinnen het product moet vallen aangeeft.

Ik hoop dat je eruit komt, anders, vraag maar raak.

Groet,
Corné

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top