Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Overschrijding BPU door synchronisatie database bij Byte

ruudvandoorn
Jr. Member

Total Posts:  21
Akkrum. The Netherlands

Beste mensen,
Ik zit met een groot probleem.
Mijn site www.maatjemeer.nl draait bij Byte.
Het is gekoppeld aan het voorraadsysteem van de winkel.
Nu moet dat dagelijks worden gesynchroniseerd, zodat verkochte artikelen niet meer zichtbaar zijn.
Wat wil het geval?
Deze synchronisatie is een aanslag op het zogenaamde BPU gebruik bij byte. link
Ik zou dan feitelijk moeten upgraden naar een heel zwaar (lees duur) pakket.
Nu bieden ze mij een oplosiing.
Ze zeggen dat deze synchronisatie van de databases( via een API) via hun zogenaamde SHELL-server moet lopen.
Dan wordt het BPU gebruik ontlast.
Maar… Het bedrijf wat de koppeling verzorgd zegt dat dit niet kan.
Iemand ervaringen hiermee?
Iemand die denkt dat hij wel weet hoe het moet?

Kortom. HELP. Ik kan mijn beginnend bedrijfje niet opzadelen met een hosting van 400 euro per maand. smile

Groet,
Ruud van Doorn

Zojuist als aanvulling het onderstaande gehoord van mijn voorraadsysteembeheerder:

Beste Ruud,

Er zijn twee redenen waarom het niet mogelijk is:

- Voor de synchronisatie word gebruik gemaakt van de Magento API, de API is niet via de shell te benaderen.

- Wij bieden een generieke Magento koppeling, deze word op dit moment door een groot aantal klanten van ons gebruikt, als ik een verandering doorvoer heeft dat dus voor elke klant gevolgen.

Het script draait op ons interne framework, dus als wij het script al aan jou zouden overleggen is dus niet functioneel buiten onze cluster.

Dus ......... Mijn vragen blijven staan.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

BelowZero
Jr. Member

Total Posts:  8

Ik ben er mee bekend dat Byte de \"Byte Performance Units\” geïntroduceerd heeft. Hiermee meten ze de belasting van jouw site op de server, om op die manier de server zo optimaal mogelijk in te delen.

Hoe werkt de koppeling nu?
Over welke koppeling heb je het eigenlijk? Dat zoekt wat makkelijker naar oplossingen.

toevoeging.
Ik heb de pagina http://maatjemeer.nl/mode.html gemeten met GTMetrix.com
(resultaat :: http://gtmetrix.com/reports/maatjemeer.nl/Xn2zejag )
Hieruit blijkt dat deze pagina er vanuit Vancouver 11,86 sec over doet om via 81 HTTP-requests 1.27 MB binnen te halen. Dit komt op alle fronten bij mij veel te groot over. Te veel HTTP-requests, te grote pagina en veel te lang om in te laden.
Uit de timeline maak ik op dat de eerste GET er 9.21 sec over doet om te genereren.... veel te lang.
Uit diezelfde timeline maak ik op dat je weinig aan optimalisatie hebt gedaan… geen CSS merge, geen JS merge, een 404 error, geen .htaccess optimalisatie. Geen BYTE CDN (byte accelerator) toegepast, anders had ik andere URL in de timeline moeten zien.

Er valt dus, naast je synchronisatiescript, nog meer te optimaliseren aan je website. Guido Jansen heeft hierover een interessante blogpost geschreven -> http://www.gxjansen.com/101-ways-to-speed-up-your-magento-e-commerce-website/
Op de wiki van Byte is ook een en ander terug te vinden. Via jira.nl is het mogelijk om een WPO quickscan te laten maken.

succes met je shop

Magento Community
Magento Community

ruudvandoorn
Jr. Member

Akkrum. The Netherlands

Thnx Below Zero voor je nuttige adviezen.
Het klopt helemaal dat er nog van alles geoptimaliseerd moet worden.
Het staat ook allemaal nog in de kinderschoenen.
Technisch ben ik niet zo ervaren dat ik meer kan zeggen over de koppeling.
Weet alleen dat het via de Magento API gaat.
Iemand nog meer tips of ervaringen met deze materie?

Magento Community
Magento Community

BelowZero
Jr. Member

Total Posts:  8

Wat je ook nog zou kunnen doen is het volgende… Je geeft aan dat Byte zei dat het door een bepaald script komt.
Dan moeten er dus ergens statistieken zijn die aanduiden hoe vaak je site bezocht wordt.
Ik heb zelf ook een Byte account en weet zodoende dat ze je standaard AWstats aanbieden.
Kijk daar eens bij de top-zoveel bezoeken.

Je hebt een Magento site en je zit bij Byte… de kans is dus groot dat je een Magento hosting afgenomen hebt aldaar. Dan heb je dus ook toegang tot prestatieanalyse van je Magento site. Bekijk die site en laat de materie langzaam tot je door dringen.
Magento is niet makkelijk… sterker nog… Magento is moeilijk. Ga daarom stap voor stap te werk en werk een voor een de grote obstakels weg. Gebruik hierbij de tutorials die zowel Byte als Guido in zijn eerder genoemde blogpost benoemen.
Houd daarna dagelijks je BPU verbruik bij Byte in de gaten en zie of je BPU verbruik daalt.

Onderzoek daarna het script. Je geeft aan dat het een script is om de voorraad bij te werken. En dat dit script dagelijks draait. Voor hoeveel SKU’s moet hij de voorraadhoogte bijwerken? Hoeveel dagelijkse bezoeken moet dit dan opleveren?

en bedenk.... er zijn vele wegen die naar Rome leiden. De stad die niet in één dag gebouwd is. Zo zal dat ook zijn voor je webshop.

Magento Community
Magento Community

ruudvandoorn
Jr. Member

Akkrum. The Netherlands

OPGELOST

Soms zit een oplossing in een hele vreemde hoek.
Man, man, man.
Wat bleek. een of andere sufkut had op de Shell server een commando gegeven :
* 10 * * * php /home/users/ etc etc / indexer.php reindexall

Dat betekende dus elke minuut ! een reindexall .
Het is duidelijk dat dit nogal wat van het verkeer vraagt .
Het moest natuurlijk
00 10 * * * etc. zijn.
Maar nu komt het. Ik zag bij Byte elke dag een piek verspringen per uur en kom dus mooit op het idee dat het zoiets zal zijn.
Byte heeft dan nauwkeurigere analyses en die zagen dus dat de piek wel degelijk vlak na 10.00 uur lag.
Beetje ingewikkeld, maar het heeft te maken met de manier waarop de analyses grafisch voorgegeven worden. (in blokjes van 5 uur)

Maar goed. Zo zie je maar.
Ze hadden dit bij Byte me natuurlijk veel eerder onder de neus moeten schuiven.
Heb nu al meer dan een jaar een te duur abonnement.
Maar ze hebben beloofd coulant te zijn als nu gaat blijken wat de werkelijke BPU wordt.

Verder moet ik zeggen, prima service bij Byte.
Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken.

Magento Community
Magento Community

stenkate
Jr. Member

Amsterdam

Gelukkig is het opgelost!
Ook ik ervaar de service en kennis van Byte als erg fijn.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top