Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Impotering af CVS filer? 

martinleinstein
Jr. Member

Total Posts:  16

Hej!
Jeg har en gamle shop, hvor jeg har en masse produkter og billeder. som jeg nu har ekspoteret CVS filer fra, og nu vil jeg gerne impotere dem i magento shoppen - men hvordan gør jeg?

Håber på et lille guide, fra en af jer....

PÃ¥ forhÃ¥nd tak, og god jul… ;O)

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

martinleinstein
Jr. Member

Total Posts:  16

Trendfighter - 21 December 2008 11:53 AM

Hej!
Jeg har en gamle shop, hvor jeg har en masse produkter og billeder. som jeg nu har ekspoteret CVS filer fra, og nu vil jeg gerne impotere dem i magento shoppen - men hvordan gør jeg?

Håber på et lille guide, fra en af jer....

PÃ¥ forhÃ¥nd tak, og god jul… ;O)

Her er hvordan jeg formået at importere en vare med billeder:

1. Opret en ny Import Profil:
Enhed Type: Produkter
Retning: Import
Dataoverførsel: Interactive
Data Format: CSV
Værdi Afgrænser:,
Vedlægge Værdier I: “
Original Magento attribut navne i første række: Ingen

2. Field Mapping - klik pÃ¥ “+ Tilføj Field Mapping” og angive hver af kolonnerne i din CSV-filen i den rækkefølge, de vises. Brug eksemplet ovenfor, for hvilke felter du har brug for. Jeg har en brugerdefineret attribut sæt, sÃ¥ jeg havde et par forskellige omrÃ¥der.

3. Klik pÃ¥ “Gem og fortsæt redigering” (af din import profil)

4. Opret din CSV-fil: starter ud med 1 produkt, indtil tingene fungerer
a. Det er okay at starte med Excel, men efter at du har gemt som CSV, åbne CSV-filen i Notesblok
b. Vedlægge alle felter i “”
c. Jeg har også fjernet enhver mærkelige / specialtegn
d. Hold din Kort beskrivelse kort.
e. Slet toppen, Kolonneoverskriften med attribut navne. Ingen andre har nævnt, det har at gøre med dette, men jeg var nødt til. Sørg for, at der ikke er nogen tomme linjer over eller under dit produkt række.

5. Prøv dine import
a. I din Import profil, skal du klikke pÃ¥ “Upload File” pÃ¥ menuen til venstre
b. Gennemse og vælg din fil
c. Klik pÃ¥ “Gem og fortsæt redigering”
d. Klik pÃ¥ “Kør Profil” i menuen til venstre
e. Vælg den fil, du har uploadet i rullemenuen. Når du har gjort dette én gang, skal du ønsker at slette den gamle importere filer fra / var / import directory
f. Klik pÃ¥ “Kør profil i Popup”

6. Hvis du får fejl, så dobbelttjek at du har modtaget alle de nødvendige egenskaber og i den rigtige rækkefølge, ikke har stavefejl, alle emner er omgivet af dobbelte anførselstegn, er der ingen ekstra linjeskift før / efter din rækken af data , Du har fjernet kolonneoverskriften ...

7. Når tingene fungerer (gå tilbage og slette den nyoprettede produkt), kan du prøve at billederne
a. Upload din billedfil (s) til / medier / import
b. Opdater dit område kortlægning og tilføje billeder, small_image, miniature
c. Opdater din CSV-fil (kun gøre dette i Notesblok for at undgÃ¥ eventuelle problemer): tilføje dine billeder i slutningen af den linje, adskilt af et komma, som indledes med en backslash og omgivet af dobbelte anførselstegn. Dvs skal du skrive: “/ myimage.gif”, “/ mysmallimage.gif”, “/ mythumbnail.gif”
d. Upload din nye CSV-fil, og prøv at importere igen

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top