Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Digitale producten verkopen

Jorisc
Jr. Member

Total Posts:  2

Ik wil een webshop opstarten voor digitale producten, deze producten zijn afbeeldingen en klanten kunnen betalen met Paypal.
Het doel is om na directe betaling via Paypal klanten direct de afbeelding te laten downloaden, zonder dat ik daar een handeling voor moet doen.

Als dit mogelijk is komt het volgende probleem:
De afbeeldingen bevatten unieke codes om het gekochte product te activeren, dus telkens als het product verkocht wordt moet er een ongebruikte afbeelding worden gestuurd naar de klant en daarna moet die code uit de “voorraad” zodat hij niet nogmaals verkocht kan worden.
Dit proces moet zich kunnen herhalen totdat er geen voorraad(Verschillende afbeeldingen) meer zijn.

Even nog een kleine beschrijving van het proces, ik noem het product even X
1 Ik vul de voorraad van product X aan met 5 unieke afbeeldingen
2 Een klant besteld product X en betaald direct via Paypal.
3 Nadat de betaling voltooid is moet er één afbeelding uit de voorraad gehaald worden(zodat de afbeelding niet dubbel besteld kan worden) en doorgestuurd aan de klant.
4 Dit proces kan zich dus nog 4x herhalen want dan is de voorraad leeg.

Ik denk dat dit een vrij lastig proces is, maar is dit te realiseren met bestaande extensies?

Alvast bedankt

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top