Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

iDeal werkt wel en niet

Gui
Guru

Total Posts:  588

Graag wil ik jullie het volgende probleem voorleggen.

iDeal werkt wel en niet. Sommige klanten krijgen nadat ze op “Plaats bestelling” hebben geklikt te zien: “Betalen met iDEAL is nu niet mogelijk. Probeer het later nogmaals of betaal op een andere manier.”
De backend bij iDeal geeft de volgende melding: 002 - Betalingsverzoek niet verwerkt

Meestal mensen met SNS of ABN. Postbank gaat altijd goed.

Probleem is, ik kan het niet herhalen. Als ik het zelf doe vanaf mijn computer wordt ik altijd doorgestuurd naar het inlogscherm van de gekozen bank.

Ik gebruik de iDeal Advanced module. op 1.1.8

Heeft iemand, hoe gek ook, een idee waar het in zou kunnen zitten?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Yippie! ik ben er voor een deel achter!

Als ik ga vroeten in het iDeal scherm kan je kijken bij een transactie naar de bericht details. Dit staat er bij de betalingen die niet konden worden verwerkt:

<errorCode>BR1210</errorCode>
            <
errorMessage>Value contains non-permitted character</errorMessage>
                <
errorDetail>Field generating errorParameter &apos;3595.27&aposis not a natural(or &apos;-&apos;) format</errorDetail>

Maaaaar hoe nu verder? Waar kan ik dit opduiken in de code?

Overigens: Postbank en Rabobank geven geen problemen. ABN en SNS geven wel problemen.

Magento Community
Magento Community

hydra
Guru

Total Posts:  378
Amsterdam

Hoi Gui,

Ben je er nog achter gekomen wat het probleem is?
Ik heb namelijk momenteel hetzelfde probleem. :(
.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Als het goed is is dat in de laatste versie van de iDeal module opgelost. Tenminste dat dacht ik, ik heb iDeal nooit meer goed aan de praat gekregen om weer andere redenen.  Ik heb destijds contact gehad met ‘MueR’ onderstaande is een copy van zijn bericht:

Kijk eens in je /app/code/core/Mage/Ideal/Model/Api/Advanced.php

In /app/code/core/Mage/Ideal/Model/Api/, you need to edit the Advanced.php file.

// Line 306, should look like:
                "<amount>" utf8_encode($request->getAmount()) . "</amount>\n"
// Change to:

"<amount>" utf8_encode(floor($request->getAmount())) . "</amount>\n"

If you’re using the Basic implementationlook for a similar line in Basic.php.

When a discount is applied to products or cart, the resulting amount sent to the iDeal API can be a floating number. As the API expects an integer in cents, not a float in millicents, it will die. Fixed easy enough with a floor() somewhere.

Magento Community
Magento Community

Alter88
Jr. Member

Total Posts:  3

When a discount is applied to products or cart, the resulting amount sent to the iDeal API can be a floating number. As the API expects an integer in cents, not a float in millicents, it will die. Fixed easy enough with a floor() somewhere.

Enig idee waar? De fout met de afronding in het totaalbedrag is gelukt, maar waar moet het voor de korting? Anders krijg je weer hele andere fouten van iDeal. Thanks alvast!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top