Magento Forum

SEO meertalige site (URL keys & duplicate content)

Tizzalicious
Member

Total Posts:  42

Ik ben bezig met het bouwen van mijn 2-talige magento shop, en ik loop vast op een SEO probleem.

Ik kwam erachter dat als je de producten & categorieën voor de Nederlandse store view in het Nederlands zet, en in de Engelse store view in het Engels, je duplicate content hebt, verspreid over de 2 store views, en volgens Mageworx (waar ik SEO Suite Ultimate heb gekocht), doen de canonical URLs hun werk dan niet helemaal.

Het komt er op neer dat je het volgende hebt:

Nederlandse store view:

1. domein.com/sieraden
2. domein.com/sieraden___store=en

Engelse store view:

3. domein.com/jewelry
4. domein.com/jewelry___store=nl

Waarbij de content van 1 en 4 dus gelijk is, en dat van 2 en 3 ook.

Weet iemand hier een oplossing voor? Kan ik het __store=nl ergens uitschakelen? Ik dacht dat dat de store view code was, maar dat is blijkbaar niet zo.

Het zou het beste zijn als bij het switchen de URL meeveranderd (dus ik ben bij domein.com/jewelry, klik op nederlands, en ipv jewelry__store=NL zou ik dan domein.com/sieraden krijgen.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

tony_montana
Jr. Member

Total Posts:  8

Beste Tizz,

Heb je ondertussen al een oplossing gevonden? Ik ben net overgestap naar Magento vanwege de ‘vele mogelijkheden’ maar na uren zoeken en veel onbeantwoorde vragen over de canonical begin ik al spijt te krijgen. Mocht iemand een antwoord weten hoor ik het graag!

Magento Community
Magento Community

wjohan
Member

Total Posts:  46
Monnickendam

Ja ik heb ongeveer hetzelfde probleem, heb verder nog niks gevonden hierover in andere topics.. Dit is echt een bug die verholpen moet worden, ben er trouwens van overtuigd dat de enterprise edition hier geen last van heeft, dus een fix is waarschijnlijk al bekend.

Magento Community
Magento Community

Mirasvit
Guru

Total Posts:  639

As a variant , you can try the ready SEO extensions. Check this one http://mirasvit.com/magento-extensions/advanced-seo-suite.html

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top