Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Webwinkel vakdagen

teun
Jr. Member

Total Posts:  11

Ik vroeg mij af of er nog meer mensen waren die naar de webwinkelvakdagen gaan? Dit is 28 en 29 januari 2009 in de Jaarbeurs in Utrecht.

Roy Rubin van magento komt hier ook als gastspreker, zie programma Ik heb me hier inmiddels voor ingeschreven en het leek mij wel leuk om samen met wat andere mensen af te spreken om ervaringen etc uit te wisselen in een directe omgeving ipv een digitale.

Eigenlijk wou ik dit plaatsen in de blog van de vertaalgroep, omdat ik gewoon benieuwd ben naar de mensen achter de vertaling, maar bedacht me later dat er misschien wel meer mensen het leuk lijkt.

Kosten hiervoor zijn als ik mij niet vergis €25,- MAAR als je je van te voren opgeeft via de site, kan je een entree ticket gratis uit printen.

Ik persoonlijk heb gekozen voor woensdag 28 omdat de magento bespreking dan vroeger is, er namelijk een kans dat ik beide avonden bezet ben en eerder weg zou moeten.

Ik ben benieuwd of er meer mensen naar toe gaan. (Ik geloof dat Vivendo daar hoofdsponsor is, en ook actief is hier op het forum, dus die gaan sowieso denk ik wink )

groeten,

Teun

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

symfony XIB
Jr. Member

Total Posts:  18
The Netherlands

Wij zijn geweest leuke contacten opgedaan.

Roy Rubin nam de tijd om met veel bezoekers te spreken.

Ik vind de beurs elk jaar beter worden hoewel ik wel vind dat er veel bedrijven zich niet erg onderscheidend opstellen. Vivendo en Magento waren hier duidelijk een uitzondering op!

Magento Community
Magento Community

teun
Jr. Member

Total Posts:  11

ik zat in een trein die 2 uur stil heeft gestaan, vanwege een brand in een treinstel op station ‘t harde… wij zouden eigenlijk met de auto, maar de dag ervoor dacht kom we doen is gek en gaan met de trein.... nou wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, ik heb helemaal geen roy rubin gezien… zijn er toevallig ook video opnamen gemaakt?

De rest van de beurs was wel wat ééntonig idd…

groet,

Teun

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Voor mij de eerste keer en ik had er minder van verwacht dus ik vond het bijzonder boeiend. Een paar interessante contacten opgedaan.

Van de presentatie van Roy heeft Guido J. van Dutchento in ieder geval een opname gemaakt. Wellicht dat die een dezer dagen op de site terecht komt.

Magento Community
Magento Community

Vossie75
Sr. Member

Total Posts:  133

Beurs opzich was saai zoals ik al verwacht had.
Slechts enkelle interesante gesprekken gevoerd maar verder heel veel van hetzelfde en veel stands waarvan niet eens te zien was wat ze nu eigenlijk deden.
Ook even met vivendo staan praten maar die hadden kennelijk niet zoveel tijd en braken het gesprek vrij snel af om van de week nog eens telefonisch contact te hebben.

Waren wel wat interesante lezingen maar niet allemaal, bepaalde sprekers waren nogal passieloos…

de lezingen zijn terug te zien op http://www.webwinkelvakdagen.nl/mediacenter/videos (enkel de schermen met info worden niet in beeld gebracht)

Magento Community
Magento Community

hydra
Guru

Total Posts:  378
Amsterdam

Hoi,
Ik moet zeggen dat ik het ook wel een beetje saai vond.
Wel interessant vond ik die FotoCube om product foto’s te maken. Ik heb er gelijk eentje aangeschaft.
Ook interessant vond ik dat MultiSafePay met een nieuwe dienst kwam. Hierdoor kan ik mijn klanten voortaan ook een Duitse en Belgische betaalwijze aanbieden.
Wat me een beetje tegenviel was dat de standjes over het algemeen minder info beschikbaar hadden dan hun respectievelijke websites.
m.a.w. ik kan voortaan beter op het web zoeken/kijken, dan naar een vakbeurs gaan voor specifieke info.

Ronald.

Magento Community
Magento Community

bobmats
Jr. Member

Total Posts:  30

Toch wel blij dat ik geweest ben maar op zich viel het een beetje tegen.

Videndo had dan wel een link met exact maar een demo was er nu niet echt te zien maar binnenkort komt er nog een update die alles automatsich doet.

De lezing van Roy Rubin, heb de eerste 5 min gemist maar de rest was niet echt boeined. Beetje wat spreadsheets met een heel erg algemeen verhaal, eerlijk gezegd beetje saai.

Voor de rest stonden er veel vage stands, d.w.z geen idee wat zu nu echt deden. Presentatie is iets waar schijnbaar nog aan gewerkt moet worden. Dan die stands die een kant en klare shop aanboden en jij voor iedere bestelling hun 2.5 tot 6% commisie moet betalen. Tja zo wil ik het ook wel.

Nog gekeken naar de verschillende betaalsystemen.

Internetkassa is leuk en iets lagere kosten dan bij ing maar ze betalen pas na 10 of 20 dagen uit. Ideal is wat dat betreft het goedkoopste bij ing, geen maandkosten zoals bij buckaroo. Dus ideal is ideaal via ing.

Multisafepay is op zich ook een goed alternatief, ze hebben een eigen magento plugin. Ideal, visa, mastercard. Voor ideal betaal je op zich ook niet veel alleen transactiekosten, voor visa en dergelijke een % en je hoeft geen aparte contracten af te sluiten zoals bij ogone of buckaroo. Voor de beginnende webshop dus ideaal. Enige nadeel is dat een gebruiker zich ook bij multisafepay moet aanmelden en de transactie dus niet rechstreeks via jou verloopt.

De goedkoopste is clickand buy slecht 1,9% voor alle credit cards en ondersteuning in veel landen. Ook nadeel dat de klant zich daar moet aanmelden om betaling te kunnen doen.

Je heb dus eigenlijk 2 soorten keuzes. Providers die kant en klare oplossing aanbieden met lage of geen vaste kosten. Of aanbieders zoals buckaroo ogone waar je met bij creditcard weer apart contract moet afsluiten, je toch maandelijke kosten hebt en ook commisie moet betalen en een % of transactiebedrag aan ogone of buckaroo.

Je zal dus moeten uitzoeken wat in jou geval het goedkoopste is. Persoonlijk moet je toch aardig wat omzetten wil het separaat afsluiten van contracten goedkoper zijn. Enige voordeel is dat jij ook direct het geld krijgt en niet via de tussenstap.

Maar voor nederland, ideal via ing is goedkoop en rechtstreeksbetaling op je rekening. Internetkassa heeft iets lager kosten maar duurt langer voor je je geld krijgt.

Voor de rest een heleboel verkooppraat waarvan je denk, wat moet ik hier nu mee of wat bedoelen ze nu. Tja gebruik een boel onbegrijpelijke termen en het klinkt leuk.

Dan paar leuke vergelijkingssites. Maar neem bijv kieskeurig daar moet je eerst 500 euro aanbetalen om opgenomen te worden, tja toch een boel geld en weet je wat er uitkomt. Beslist is dan gratis en je betaald alleen per klik.

Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar systemen waar je geen vaste maandkosten hebt maar per klik betaald. Is voor een beginnend bedrijf ook beter aangezien je minder moet investeren. Idem voor betaalsystemen waar je als beginner niet op hoge vaste kosten per maand zit te wachten. Pas als je een bepaalde omzet hebt kun je gaan kijken of iets met vaste maandlasten en lagere variable % goedkoper is.

Idem met webhosting. Je kan met shared beginnen en doorgroeinen naar dedicated als je dat nodig hebt. Wat betreft hosting stond er eigenlijk weinig. Rackspace stond bij vivendo en je kan natuurlijk hosting via hun doen maar tja het prijskaartje is ook leuk.

Magento Community
Magento Community

hydra
Guru

Total Posts:  378
Amsterdam

bobmats - 01 February 2009 06:52 AM

Multisafepay is op zich ook een goed alternatief, ze hebben een eigen magento plugin. Ideal, visa, mastercard. Voor ideal betaal je op zich ook niet veel alleen transactiekosten, voor visa en dergelijke een % en je hoeft geen aparte contracten af te sluiten zoals bij ogone of buckaroo. Voor de beginnende webshop dus ideaal. Enige nadeel is dat een gebruiker zich ook bij multisafepay moet aanmelden en de transactie dus niet rechstreeks via jou verloopt.

Ik heb van MultiSafePay begrepen dat ze nu ook een dienst aanbieden waarbij de klanten niet meer hoeven in te loggen.
Ze rekenen hiervoor 10 cent per transactie boven op hun huidige prijzen. Addertje onder het gras is dat ze minimaal 1000 transacties afreken per maand. Dat komt dus op minimaal 100 Euro.
Ik zit er toch over na te denken, hoewel ik nog niet op 1000 transacties zit, omdat ik dan ook de Belgische MisterCash en het Duitse GiroPay aan mijn klanten kan aanbieden.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Vind ik niet echt een addertje, maar dat terzijde, ik zit in het zelfde schuitje, ik haal ook geen 1000 transacties. Toch gekozen voor het middelste pakket. Daar zit ook al de mogelijkheid in om MisterCash en GiroPay aan te bieden.

Wat ik begreep is dat je bij het 1000-transacties-pakket (om het maar even zo te noemen) ook aparte contracten moet hebben met de creditcard maatschappijen.

Heb de eerste transactie al binnen. Werkt echt heel eenvoudig.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top