Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Problemen met vertalen van de backend

groepd
Jr. Member

Total Posts:  9

Hallo,

Ik wil de backend van magento 1.5.01 ook graag gebruik voor verkopen in de winkel. Als wij een fiets verkopen dan voeren wij de bestelling in magento in, om zo dus ook een klanten bestand op te bouwen.

Maar het lijkt nogal slordig als het meeste nederlands is en de klantgegevens zijn in het engels(zie afb.) Het gaat mij dus voornamelijk om dat de klantgegevens ook vertaald wordt in het nederlands omdat de klant nog wel eens mee kijkt.

Ik heb al een aantal topic gevonden met het zelfde probleem, maar met hun oplossing heb ik het nog niet voor elkaar gekregen.
http://inchoo.net/ecommerce/magento/how-to-translate-form-labels-in-magentos-admin-area/
http://ceckoslab.com/magento/magento-translate-untranslatable-labels-in-admin-area/

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt

Image Attachments
nieuwebestelling.png

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Twee punten:

Allereerst heb ik even naar de screenshots gekeken. Ik heb dit ook vergeleken met ons eigen taalpakket, en dan blijken de taalinstellingen gewoon correct te werken. Vermoedelijk zit je probleem dus in de configuratie van Magento of in Magento zelf. Het ligt niet aan ons taalpakket, want dat vertaald ook deze velden.

Tweede punt: Point of Sales in Magento is niet aan te bevelen. Magento is een Webwinkel. Op het moment dat je het als POS gebruikt, misbruik je het oorspronkelijke doel van Magento.

Magento Community
Magento Community

groepd
Jr. Member

Total Posts:  9

Waar zou de fout kunnen zitten? Waar worden die labels gegenereerd in magento? Er zijn zo veel bestanden wie met de customers matchen dat ik niet precies kan vinden waar het gegenereerd word, ook niet met firebug ect. Jullie hebben ook een vraag van mij beantwoord in een andere topic hier, en jullie zeggen daar ‘’Stuur even een PM met daarin credentials + de plek die graag vertaald zou willen zien. Dan kunnen wij denk ik snel achterhalen hoe en wat.’’ Wat bedoel je hiermee?

Punt 2: Waarom zou het niet geschikt zijn voor een POS? Wij houden momenteel geen klantengegevens digitaal bij en kunnen ook niet makkelijk terug zien wat we precies allemaal verkocht hebben. Nu willen we magento alleen gebruiken voor de fietsverkopen zodat we een klantenbestand opbouwen en precies kunnen zien hoeveel we van welke soort fiets verkocht hebben en kunnen makkelijk terug halen bij wie de fiets hoort en andersom. Ook lijkt het ons in de toekomst geschikt om mensen uit te nodigen voor een onderhoudsbeurt. Omdat magento zo uitgebreid is lijkt dit ons een perfecte en goedkope oplossing. Ook is er online nu precies te zien wat wij op voorraad in de winkel hebben.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top