Magento Forum

Faktura

martinleinstein
Jr. Member

Total Posts:  16

Hej!
Jeg er for første gang i med at oprette et webshop mrf magento!
Men jeg har nogle ting som jeg ikke helt kan finde ud af....

faktura systemet, kan man ændre i selve opsættet? fordi vi har en spicelt faktura hvor vi printer ud på et klistermærke på a4 papir og sætter den på brevet/pakken ?

Hvordan printer man fakturaen ud ?

-----------------------------------------

Kan man få en kompelt oversigt over lagerbeholdningen ?

Med Venlig Hilsen

Martin Leinstein

Trendfighter

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Thissel
Sr. Member

Total Posts:  80

Der findes en Udskriv-knap i øverste højre hjørne når du er inde på en faktura.
Når du klikker på knappen vil fakturaen i første omgang blive genereret som PDF-dokument som du herefter kan udskrive.

I wikien kan du læse lidt om hvordan du ændrer designet på pdf-fakturaen: http://www.magentocommerce.com/wiki/how-to/editing_an_invoice_pdf

Ang. dit spørgsmål om lagerbeholdning, så kan du se lagerbeholdningen for de enkelte produkter ved at gå ind i produktoversigten (Katalog -> Produkter). Ved at benytte filter-funktionerne i toppen af listen har du mulighed for kun af få vist bestemte produkter - Fx alle de produkter som er udsolgte, eller dem hvor der er mindre end 10 stk på lager.

Magento Community
Magento Community

martinleinstein
Jr. Member

Total Posts:  16

Thissel - 17 December 2008 02:07 AM

Når du klikker på knappen vil fakturaen i første omgang blive genereret som PDF-dokument som du herefter kan udskrive.

I wikien kan du læse lidt om hvordan du ændrer designet på pdf-fakturaen: http://www.magentocommerce.com/wiki/how-to/editing_an_invoice_pdf

Ang. dit spørgsmål om lagerbeholdning, så kan du se lagerbeholdningen for de enkelte produkter ved at gå ind i produktoversigten (Katalog -> Produkter). Ved at benytte filter-funktionerne i toppen af listen har du mulighed for kun af få vist bestemte produkter - Fx alle de produkter som er udsolgte, eller dem hvor der er mindre end 10 stk på lager.

Tak for hjælpen…

Magento Community
Magento Community

MazeDK
Member

Total Posts:  68

Thissel - 17 December 2008 02:07 AM

Er det kun mig der oplever at det er noget virkeligt rod at redigere i opsætningen af den oprindelige faktura? Som jeg oplever det, skal man ind og definere x- og y-koordinater for kasserne, og herefter for teksten. Derudover skal man f.eks. også redigere linieafstand hvis man ændrer en skrifttype.

Standard-fakturaen der desuden noget makværk. Teksten er så fantastisk lille, at den næsten kun kan læses med lup - det virker som om den/de der har udviklet den, kun har siddet foran skærmen og kigget, og ikke prøvet at lave et print…

Er det mig der har overset et eller andet fantastisk, eller kan det passe at Magento-teamet ikke har brugt voldsomt meget tid på faktura-delen af shoppen?

Håber lidt der er nogle der kan vise mig en funktion jeg har overset, så jeg kan undgå at skulle bruge så lang tid på at sætte en simpel faktura op :D

Hygge,
Mads

Magento Community
Magento Community

moweesteffen
Member

Total Posts:  51

Vi rettede bare i den oprindelige og gjorde fonten lidt større. Herefter ændrede vi placering så den passede til vores label papir.

Magento Community
Magento Community

MazeDK
Member

Total Posts:  68

moweesteffen - 30 December 2008 02:55 AM

Vi rettede bare i den oprindelige og gjorde fonten lidt større. Herefter ændrede vi placering så den passede til vores label papir.

Nu skriver du “bare” ? smile Tog det ikke lang tid at flytte alle kasserne så de passede din tekst? Eller er det bare at gå på med krum hals?

Vh,
Mads

Magento Community
Magento Community

moweesteffen
Member

Total Posts:  51

Faktisk var det hele nærmest ok efter vores behov. Vi havde kun brug for at lave en større font og så flytte modtager adressen således den passede til vores label

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top