Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Två shoppar i samma installation fast med olika adresser

m_tellfjord
Jr. Member

Total Posts:  6

Hej!

Har googlat mig blå efter hur jag skall få Magento att svara på två olika domäner och vid dessa två domäner visa två olika shoppar.

Hittar många inställningar för 1.4 men får ej detta att fungera i Magento 1.6. Jag har skapat två butiker i magento, skapat egna websites/Storviwes osv. Men lyckas inte får dem att svara på olika domäner. Har även ändrat i Konfigurationen där jag har ställt in att butik 2 skall ha en annan adress. Men inget fungerar. Snälla! Någon som kan hjälpa mig eller tipsa om en bra länk som faktiskt gäller 1.6 då inställningarna för 1.4 osv inte verkar fungera. Har lyckats med detta tidigare i äldre versioner men det fungerar inte i 1.6.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Total Posts:  69

Jag har 1.6 magento igång med flera webadresser men dock inom samma domän, men det är precis samma princip.

/de Tysk
/se Svenskt
/en Engelska
/fi Finska

Vilken instruktion har du följt? Kolla http://blog.magentoconnect.us/magento-multi-store-setup/

Magento Community
Magento Community

m_tellfjord
Jr. Member

Total Posts:  6

Tack för hjälpen. Löste det i natt äntligen. Dock inte på samma vis som din länk men nu fungerar det är jag är lycklig!

Lade in följande i htaccess filen:
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(.*)www.adress2se
RewriteRule ^ - [E=MAGE_RUN_CODE:koden_på_shoppen]

På detta vis fick jag alla som gick in via adress1.se att se en shop med ett utseende och alla som gick in på adress2.se att se den andra shoppen med eget useende och egna produkter som inte har med adress1.se att göra.

Tack för ditt svar.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top