Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Kontakt formular - tilføjelser

MikkelV
Jr. Member

Total Posts:  11

Hej

Jeg har en magento med flere shops, og har altid konfigureret de forskellige shops til at bruge kontaktformularen.

Nu vil jeg gerne lave siden med kontakt formularen mere personlig med lidt tekst og evt. et billeder under formularen. Det vil jeg gerne lave for hver enkelt shop.

Men mit problem er at der er jo ikke en decideret side til der knytter sig til den enkelte shop, hvor man kan indsætte tekst osv, det ser ud til at de forskellige shops henter den samme formular et generelt sted fra.

Er der nogen der kan hjælp og fortælle mig hvordan man gør

På forhånd tak

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Total Posts:  623
Denmark

Det er rigtigt, der er ikke noget sted i backend man kan redigere kontaktsiden. Man kan selvfølgelig altid redigere i Magentos layout- og skabelonfiler, men hvis du ikke har kendskab til dette kan du prøve at bruge dette trick, hvor teksten oprettes som en widget:

1. Gå til CMS > Statiske blokke og opret en blok med den tekst du vil have på kontaktsiden.
2. Gå til CMS > Widgets og opret en ny widget. Vælg typen statisk blok og vælg dit designtema.
3. Tryk tilføj layoutopdatering, vælg specifik side, kontaktformular og hovedindhold.
4. Vælg fanen widgetindstillinger, og vælg den statiske blok du oprettede i punkt 1.
5. Gem din widget og opdater cachen.

Magento Community
Magento Community

MikkelV
Jr. Member

Total Posts:  11

Hej Anders

Tak for dit svar, og sorry for sent reply grin

Jeg har siddet og undret mig og ledt efter widgets i CMS, men jeg har det ikke. Jeg tror det må være fordi jeg har en gammel backend version 1.3.2.3.

hmm, så jeg sidder lidt what to do. Det du nævner med layout skabelonerne, kan du hjælpe med at beskrive det for mig, evt. sti osv. Da jeg har oprettet flere shops skal det helst ikke påvirke de andre, så jeg vil gerne at jeg kan indvidualisere for hver enkelt.

på forhånd mange tak

Mikkel

Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Total Posts:  623
Denmark

Opret en statisk blok, og smid den ind i kontaktformularen med denne kode:

<?php echo $this->getLayout()->createBlock('cms/block')->setBlockId('min_blok')->toHtml() ?>

app/design/frontend/[din designpakke]/[dit tema]/template/contacts/form.phtml

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top