Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

oscommerce importeren

izzi
Jr. Member

Total Posts:  1

Ik heb vandaag voor het eerst Magento geinstalleerd. Nu heb ik een database, gedwonload, van een shop met oscommerce. Heb via de magento connect manager de oscommerce import gedownload maar nu? Ik zie dus niet waar je bv de database file kan importeren of zie ik iets over het hoofd?

Need some help please smile

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

teun
Jr. Member

Total Posts:  11

wat ik gedaan heb, is de database handmatig van je mysql exporteren naar een *****.sql

Vervolgens, als ik het mij goed herinner kan je dat bestand gewoon in de module laden de module is te vinden.... euh ik dach of het tabblad “catalogus” of “systeem” in het admingedeelte van de shop. (ik kan het niet controleren omdat ik het niet meer heb geinstalleerd :S)

een paar tips en heads ups:
maak een backup van je complete database, en ook een ****.sql van alles maar dan zonder je klantgegevens. Op het moment dat je de klantgegevens importeerd stuur magento direct een email naar de klanten, met iets van, Welcome to magento webshop blablablala. Dit overkwam mij iig, terwijl ik slechts aan het testen was… Dat is vrij akward kan ik je zeggen, dan moet je alle klanten weer een email erachteraan sturen om uit te leggen dat je slechts aan testen bent, per ongeluk etc etc… Dus ik vermoed dat als je de klant gegevens (nog) niet importeerd dan kan die ook niet een dergelijke mail versturen wink

Houd er rekening mee dat niet alles perfect overgenomen wordt, magento werkt nou eenmaal iets anders dan OSC, ik heb uiteindelijk er voor gekozen om een complete webshop opnieuw op te bouwen, sterker nog ben er nog steeds mee bezig, maar in mijn geval leverde importeren niet het resultaat op wat ik had gehoopt, misschien is inmiddels de module verbeterd en werkt het een stuk beter, maar ik weet het niet. als je niet veel producten hebt, zou ik overwegen om alles opnieuw in te voeren.

Succes in ieder geval en ik hoor graag hoe het gegaan is, als het wel goed gaat, mag ik dat ook graag horen, dan kan ik nog wel een aantal dingen importeren wink

Groeten,

Teun

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Heb ik ook net gedaan dus weet het nog wel:

System -> Import/Export > osCommerce

Creeer een profiel (ik heb meerdere shops dus meerdere profielen)

Run dan het profiel, volg instructies.

Orders kun je dan vinden onder Sales > osCommerce Orders (helaas niet zoekbaar op order number, weetje dom!) en zijn opgeslagen in een aparte table, niet tussen de nieuwe Magento orders.

Customers zijn wel in de echte Magento tables opgeslagen.

Ik had osCommerce nogal gehacked dus moest de import tool aanpassen maar was blij te zien dat het zonder problemen 10K+ zonder time-outs kon doen.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

By the way, let op dat al je osCommerce customers een email krijgen, zelfs als je in jouw ogen ene test run doet:

Zie:

http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/12729/
http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/6919/

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

omzeil truucje daarvoor is om een copy op een locale server te maken op bijvoorbeeld Xammp en dan niet je email server aanzetten.  Daarna de database kopieëren naar de online server.

Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Total Posts:  228
Netherlands

Ik heb bij sommige shop een probleem met importeren.
Ik kan geen verbinding maken met de database. Terwijl wel alle login gegevens goed zijn.

Bij sommige shops werkt het wel gewoon. Wat kan het probleem zijn.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Permissies misschien, of stiekem toch de credentials.

Ik had zelf osC nogal gehacked dus moest het DB schema weer terug naar voorheen veranderen en het import script wat aanpassen. Als je ook het osC schema veranderd hebt kijk daar don ook ff naar.

Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Netherlands

Misschien dat er dan een instelling bij mij hosting niet goed staat maar heb alles doorlopen en het werkt verder.
De verandering in de DB is nog niet aan de orde moet eerst kunnen connecten.

Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Netherlands

Heb eindelijk het voor elkaar gekregen.
Merk wel als je een groot aantal artiklen wilt importeren dat je dan vaak een error krijgt.
Ook heb ik elke keer een nieuwe shop met categorie als ik importeer, dit lijkt me niet de bedoeling.
Ik gebruik dezelfde code etc.

Ik krijg alleen de afbeeldingen niet in de shop. Terwijl ik ze wel in de aangegeven map plaats en cmod.

iemand een idee?

Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Netherlands

Vandaag in een nieuwe shop geprobeerd om oscommerce module te installeren. Dit lukt prima, echter als ik een download account aanmaak en op wil slaan wordt het niet opgeslagen. Dit meerdere keren geprobeerd en 2 nieuwe verse installeties gedaan maar weet hetzelfde probleem. Terwijl het me eerder wel is gelukt. Iemand een idee?

Oja Happy New Year every one!!!!

Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Netherlands

Het blijkt dat in de nieuwe versie van Magento een bug zit.
Het is afwachten op een oplossing.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top