Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Migratie van CubeCart 3 naar Magneto

Dhr Zakaria
Jr. Member

Total Posts:  2

Goedendag,

Hierbij mijn eerste post, en gelijk een vraag,

Op dit moment heb ik een webshop draaien met CubeCart3 als cms. Wegens vele bugs en gebruikers onvriendelijke admin panel wil ik overstappen naar een ander ecommerce systeem. Via http://www.opensourcecms.com/ heb ik verschillende systemen bekeken en getest en ik moet zeggen dat Magneto als beste uit mijn test naar voren kwam.

Maar nu, wil ik migreren van CubeCart3 naar Magneto, in hoeverre is dit mogelijk zonder alle klanten en producten opnieuw in te voeren?

Alvast bedankt.

mvg,

Zakaria

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Joachim
Sr. Member

Total Posts:  133
Netherlands

Dit is zeker wel mogelijk. Alleen zover ik weet bestaat er niet direct een import module van CubeCart naar Magento, zoals er wel is voor OScommerce naar Magento. In principe bestaat de migratie dan uit: a) template/skin van CC-> Magento en b) import van gegevens.

De import van klanten en producten is niet heel ingewikkeld maar enige kennis van Mysql/PHP en Magento is wel nodig.

Magento Community
Magento Community

Dhr Zakaria
Jr. Member

Total Posts:  2

Dat zou heel fijn zijn, Enige kennis van php en mysql heb ik wel, misschien iemand de me een beetje opweg kan helpen.

Template van CubeCart hoeft niet perse over, maar de data(klanten, bestellingen en afbeeldingen) is wel belangrijk.

a- waar te beginnen, wat voor voorbereidingen moet ik treffen. En dan hoe verdeR?

Magento Community
Magento Community

Joachim
Sr. Member

Total Posts:  133
Netherlands

De veiligste manier is het exporteren van alle gegevens uit CubeCart. Zorgen dat je deze netjes in Excel hebt staan.

Exporteer uit Magento een dummy klant /product naar excel. (Doe dit via backend -> System -> Import/Export)

Verwerk de gegevens van CC naar de wijze waarin ze staan zoals de dummy export van magento. Importeer deze bestanden in Magento en klaar.

Mocht je meer willen weten, kijk wat rond op het forum. Een andere manier kan zijn om de klanten/producten via een API te importeren of via directe import in de database.

Magento Community
Magento Community

Grut
Sr. Member

Total Posts:  164
Ukraine

Take a look at Cart2Cart - shopping cart migration service. Cart2Cart allows you to migrate all your products, categories, customers, orders and other info from CubeCart to Magento automatically.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top