Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Alla svenska kopplingar och tjänster för e-handel

Brake6
Sr. Member

Total Posts:  87

Hej igen

Svaret från iCommerce:

Yes om ungefär en månads tid kommer detta vara möjligt via en shop vi kommer sätta upp

Låter bra, tyvärr måste jag fatta beslut om vilken shop jag skall ta inom några dagar.

-- magnus

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

spread
Member

Total Posts:  33

Hej Magento-användare,

Jag har skapat ett script för automatisk bokföring av orders från Magento till Fortnox. Det är anpassat efter de svenska inställningar vi använder oss av och redogör för Moms, Försäljning och kassaflöde-Bank. Till scriptet finns en Cron-fil (till Unix) som kör scriptet en gång om dagen så att du slipper göra det manuellt. Scritet anpassar sig efter de beställningar som enligt databasen har Slutförts enligt försäljningslistan.

Allt du behöver göra är att anpassa scriptet till dina konton enligt den kontoplan du använder, skaffa ett Token och ditt databaskonto så är det klart.

Om du är intresserad av detta script, vänligen hör av dig till mig.

Med vänliga hälsningar,
Christoffer “Spread”

Magento Community
Magento Community

Jonas Lagneryd
Member

Total Posts:  68

Hej Christoffer!
Jag är intresserad av att få mer info om integrationen mellan Fort Nox och Magento. Låter väldigt intressant. Vi har Deloitte som redovisningskonsult och de använder sig av Fort Nox. Vore ju verkligen läckert att få in Magento-ordrarna direkt till Knox.

Vänliga hälsningar
Jonas

Magento Community
Magento Community

Stenmann
Jr. Member

Total Posts:  14

Hej,

Til dem skulle være interesseret, så er der nu et Samport modul klart, som virker fint på dinhundshop.se.

Send mig gerne et PM hvis dette skulle have nogens interesse.

/Michael

Magento Community
Magento Community

Vit design
Jr. Member

Total Posts:  5

Hur ser det ut med koppling till Payer? Finns det någon som har en sådan?

Magento Community
Magento Community

Jonas Lagneryd
Member

Total Posts:  68

Hej!
Förra året utlovades en modul, och Payer anlitade en konsult - Kodamera - för att göra jobbet. Modulen blev dock aldrig färdigställd och Payer meddelade till sist att de skjutit upp satsningen på Magento. Innan dess hade vi producerat översättningar av betalgränssnittet till franska, japanska, och kinesiska. Lite synd att det ännu inte blivit förverkligat. // MVH Jonas

Magento Community
Magento Community

Vit design
Jr. Member

Finns det ingen som använder Payer i Magento alls då?

Magento Community
Magento Community

Icommerce Modules
Jr. Member

Stockholm, Sweden

Vår Paysonmodul finns nu tillgänglig på http://www.themecommerce.com/modules/payson-betalmodul.html. Fungerar med Magento 1.2.x - 1.4.0.1.

Magento Community
Magento Community

bluefeather
Jr. Member

Total Posts:  1

Fraktmodul till Svenska marknaden

Vi letar efter någon som skulle kunna ta fram en Fraktjakt-modul för Magento. Vi har en färdig frakt API som är till tjänsten på fraktjakt.se.

Kommunikation med Fraktjakts server sker via ett enkelt http/xml-baserat a.p.i. Det finns redan Fraktjakt-moduler för OsCommerce, så det är bara att göra samma sak i Magento. Dokumentation finns till frakt API samt manual till oscommerce som referens.

Ersättning: betalning plus provision.

Leveranstid: 1-3 veckor

Har ni frågor kan ni kontakta mig på .

http://www.fraktjakt.se/services/download

Magento Community
Magento Community

Fred Knaust
Jr. Member

Total Posts:  2

Då många maila mig i veckan och frågat vi inte skrivit något på Magentoforumet att vi släppt en Fraktmodul gör vi det nu.

Vi har nu lanserat vår Magento modul för frakthantering. Idagsläget stöds Posten, DHL och Schenker samt alla TA system som bygger på Memnon Apport plattformen DHL Multishipping, DB Schenker Webta, DSV E-services samt Memnon Apport

Vi har utvecklat denna i sammarbete med Netconsult och har ni tekniska frågor ber jag er ta kontakt med dem direkt.

http://www.netconsult.se/ehandel/fraktintegration

Magento Community
Magento Community

superaraben
Jr. Member

Total Posts:  3
sweden

SAMPORT

Vi har en modul för samportbetalningar för alla versioner och hanterar Samports alla tjänster.
Samport anses vara den mest säkra PSP:n i Norden

Kontakta oss på

eller +46 707884388

Magento Community
Magento Community

Marcosi
Jr. Member

Total Posts:  15

Vi har just utvecklat moduler för Samport och Creditsafe till Magento1.6.x för vår egen del. Någon som är intresserad så maila,

Magento Community
Magento Community

thesmileshop
Jr. Member

spread - 17 November 2009 09:23 AM

Hej Magento-användare,

Jag har skapat ett script för automatisk bokföring av orders från Magento till Fortnox. Det är anpassat efter de svenska inställningar vi använder oss av och redogör för Moms, Försäljning och kassaflöde-Bank. Till scriptet finns en Cron-fil (till Unix) som kör scriptet en gång om dagen så att du slipper göra det manuellt. Scritet anpassar sig efter de beställningar som enligt databasen har Slutförts enligt försäljningslistan.

Allt du behöver göra är att anpassa scriptet till dina konton enligt den kontoplan du använder, skaffa ett Token och ditt databaskonto så är det klart.

Med vänliga hälsningar,
Christoffer “Spread”

Hej Christoffer,

Jag är intresserad, hör gärna av dig.

Jonny

Magento Community
Magento Community

Vaxholm23
Jr. Member

thesmileshop - 05 September 2012 07:25 AM

spread - 17 November 2009 09:23 AM
Hej Magento-användare,

Med vänliga hälsningar,
Christoffer “Spread”

Hi Christopher, I’m interested too.
Bob

Magento Community
Magento Community

alphamail
Jr. Member

Total Posts:  2
Sweden

Missa inte AlphaMail (http://amail.io/). Bör hamna under kategorin “E-post”.

http://www.magentocommerce.com/magento-connect/comfirm-alphamail-9080.html

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top