Magento Forum

Alla svenska kopplingar och tjänster för e-handel

hybris
Jr. Member

Total Posts:  13

Jo, hur kommer det sig?
Det finns väl redan ett flertal svenska webbutiker som baseras på Magento, vad jag förstått?
Använder alla existerande butiker Dibs i så fall?

Har spanat in Dibs och det känns som en rätt häftig kostnad för en mindre butik innan man kommit igång, så alternativ vore djupt uppskattat.
Är själv designer primärt och har inte alls så mycket programmeringserfarenhet som jag skulle önska, så därför får jag nog förlita mig på färdiga extensions till att börja med. Skulle du ha nytta av en designer till din modul, westlab, så hjälper jag gärna till.

Kan man, om möjligt, återanvända kod från någon av de 50+ utländska betallösningarna som finns till Magento?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Johan
Moderator

Total Posts:  104
Sweden

Verkar som Kreditor äntligen insett att en modul måste kodas. Frågan är hur lång tid vi skall få vänta.

Magento Community
Magento Community

jerka
Jr. Member

Total Posts:  11

jag hittade nyss magento och blev sugen att testa för jag skall inom kort bygga 3-4 nya shoppar men kör fast på att det inte finns modul för betalning via payson vilket är ett måste.

Payson har vi pratat med och dom utvecklar inga moduler, (konstigt tycker jag)
Men i alla fall, tror inte jag kan bygga en sån modul själv, kan det vara nåt på gång eller är jag tvingad att hålla mig till oscommerse ?

Magento Community
Magento Community

hybris
Jr. Member

jerka - 18 November 2008 06:08 AM

jag hittade nyss magento och blev sugen att testa för jag skall inom kort bygga 3-4 nya shoppar men kör fast på att det inte finns modul för betalning via payson vilket är ett måste.

Payson har vi pratat med och dom utvecklar inga moduler, (konstigt tycker jag)
Men i alla fall, tror inte jag kan bygga en sån modul själv, kan det vara nåt på gång eller är jag tvingad att hålla mig till oscommerse ?

Är i samma situation som du, och då jag själv inte är programmerare (anledningen till att jag väljer en färdig ecommerce-lösning), så känner man sig rätt strandsatt om man skulle använda Magento.

Tycker det är synd och skam, då Magento i övrigt verkar erbjuda många roliga saker och dessutom ser förbannat bra ut, att det skulle falla på en så enkelt sak som brist på svenska betallösningar.
....betalningen är liksom en rätt viktig del av en webbutik :(

Magento Community
Magento Community

andreas.mattisson
Jr. Member

Total Posts:  7

Lite intressant med version 1.1.7
#6233: PayPal
#7189: PayPal standard can’t be used for a payment in a different country

Innebär det att det skulle gå att köra det med svenska betalningar?

Magento Community
Magento Community

hybris
Jr. Member

Troligtvis.
Låter ju intressant, men tyvärr så är det försvinnande få i Sverige som vill använda PayPal till annat än eBay.

Kan fortfarande inte förstå varför de svenska betalningstjänsterna är så ointresserade av att stödja Magento. Det räcker ju med att en enda betalningstjänst gör en extension, så kommer det ju att stjäla alla svenska Magentoanvändare på nolltid.

Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Total Posts:  69

Alltså, det går att använda Paypal som gateway och man behöver inte vara reggad hos paypal för att handla. Dock så är procenten på typ 3-4 % men det gör ju inget om man har lite försäljning.

Magento Community
Magento Community

andreas.mattisson
Jr. Member

Total Posts:  7

Roger - 24 November 2008 12:05 AM

Alltså, det går att använda Paypal som gateway och man behöver inte vara reggad hos paypal för att handla. Dock så är procenten på typ 3-4 % men det gör ju inget om man har lite försäljning.

Ja det är lite väl mycket att betala för dem. Då hade jag hellre önskat att det var någon krona per transaktion.
Suttigt och gått igenom guiderna för betalningsmodulerna. Men de gav inte mer än stommarna för hur det skulle fungera.
Så nu jagar jag specar från något företag som man skulle vilja testa mot. Vilket bör man börja med? Vilket är mest intressant som finns där ute?

Magento Community
Magento Community

Roger
Member

För er som inte vet det… T ex
Hostad Samport har en minimumdebitering på 400 kr/månad och kostar 2 kr/trans
Dibs kostar 390 kr/månad & tar en 1 %.
Certitrade håller pengarna i 30 dagar 0,90 % och 1,5 kr/trans.

Sen på det så kommer ditt inlösningsavtal med banken.

Magento Community
Magento Community

Jonas Lagneryd
Member

Total Posts:  67

Hej!

Fick häromdagen ett e-brev från Payer i vilket de skriver att en Magento modul är på G efter jul o nyår. Skulle gärna vilja se en för Paynova också.
MVH
Jonas

Magento Community
Magento Community

hybris
Jr. Member

Click & Buy har ju en färdig modul, som påstås vara stabil, för Magento. Och Click&Buy;finns ju i Sverige, så frågan är om modulen även stödjer svenska köp?
Någon som provat?
http://www.magentocommerce.com/extension/531/clickandbuy

Har mailat Click&Buy;utan resultat (vilket i sig knappast verkar lovande).

Funderar även om Bank Prepaymentmodulen för Magento är kapabel för svensk bankbetalning.
http://www.magentocommerce.com/extension/304/bank-prepayment-vorkasse-

Cash on Delivery verkar iaf vara en lösning som går att applicera för postförskottsbetalning;
http://www.magentocommerce.com/extension/454/cash-on-delivery

Skulle man kunna sammanställa en lista över betalextensions som fungerar för svenska förhållanden?

Magento Community
Magento Community

Jonas Lagneryd
Member

Total Posts:  67

Hej!
Fick just ett e-brev från Paynova AB i vilket de lovar att en Magento modul ska finnas klar under första delen av 2009.
MVH
Jonas

Magento Community
Magento Community

skybeck
Jr. Member

Total Posts:  1

Jag skulle behöva kortbetalning via posten till Magento. Jag är villig att betala en duktig programmerare 3000kr för det hela. Dock måste det ske mycket snart om det ska vara intressant. Man når mig på mail:

Mvh Johan

Magento Community
Magento Community

oskarlind
Jr. Member

Total Posts:  15

Nu har Payer en färdig lösning via Magento Connect! Jag fick ett error först om någon stability state, men om man lägger till -0.2.4 efter extension keyn så funkar det.

Bra jobbat, Payer! Hoppas att andra betalningsgateways följer efter.

Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Nu har Kreditor släppt en modul dock ej via Magento Connect, finns på deras sida.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top