Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 2 of 6
Alla svenska kopplingar och tjänster för e-handel

Flotec
Jr. Member

Total Posts:  6
Sweden Stockholm

Hur är det med postförskott. Borde det inte också finnas? Någon mer som är intresserad?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

David_gbg
Member

Total Posts:  40

Jag är sjukt intresserad men det går ju sååååå segt eller så sitter folket och håller på lösningarna rasberry

Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Total Posts:  69

Jag har tyvärr inte kunskapen att programmera betalningsmoduler men jag är i behov av Samport (Telluspay) och Kreditor för att kunna byta till Magento.

Men nu är det ju heldött här pÃ¥ forumet, tyvärr…

Magento Community
Magento Community

Flotec
Jr. Member

Sweden Stockholm

Är det någon som vet hur Magento lägger till fraktkostnaden vid betalningen och var man kan hitta koden för detta. Håller på med en betalningsmetod för Postförskott som baseras på metoden COD vilken kan hittas i de engelska forumen. Mitt största problem just nu är att jag vill kunna lägga till en kostnad för denna betalningstjänst. I övrigt verkar det fungera.

Är lite ny både med PHP programmering och Magento så det går lite långsamt just nu. Speciellt över sommaren smile.

Tacksam för svar.

Magento Community
Magento Community

MnM Thörnblad
Jr. Member

Total Posts:  15

är det någon som har några moduler på G? eller har alla lagt det på hyllan?
tyvärr är det här den första shopen jag sätter upp så jag har ingen aning om hur man gör moduler så jag kan inte hjälpa till själv.
men tycker det verkar allmänt stendött både angående moduler och i det svenska forumet rent generellt.
trodde det här skulle bli något stort och bra, men nu börjar jag verkligen tvivla, eller går det alltid såhär segt med nya OpenSource projekt?

Magento Community
Magento Community

Jonas Lagneryd
Member

Total Posts:  68

Hej!

Har just hittat Magento och installerat på vår VPS. Är intresserad av hur framstegen går med betaltjänsterna. Paynova eller PAYER skulle jag gärna vilja se moduler för. Ngn som vet om det är på g?

Vänliga hälsningar
Jonas

Magento Community
Magento Community

Johan
Moderator

Total Posts:  104
Sweden

Open source andan har inte riktigt nått hit. De som sitter på betallösningar vill inte ge ut dem.

Jag funderar på att samla ihop donationer och betala en programmerare. Är det någon som är intresserad att investera 1000 kr eller mer? Gissar på att det skulle kosta ca 3000 kr per betalväxel.

Magento Community
Magento Community

Jonas Lagneryd
Member

Total Posts:  68

Hej!
Jag är intresserad av ditt förslag. Såg i ett annat forum att Joley hade utvecklat en modul för Payer, stämmer det?
Hör av er till mig direkt så kan vi diskutera hur vi kan gå vidare.
MVH
Jonas

Magento Community
Magento Community

Johan
Moderator

Total Posts:  104
Sweden

Det vet jag inte om han gjort. Han har i alla fall inte delat med sig något av det på forumet eller i gateways gruppen.

Finns det någon kvalificerad programmerare så vill åta sig jobbet? Eller fixa betalväxlarna för ett subventionerat pris för att hjälpa Magento framåt?

Annars får vi kanske helt enkelt gå till Varien direkt.

Magento Community
Magento Community

macwiz
Jr. Member

Total Posts:  9
Kävlinge, Sweden

Johan - 17 September 2008 01:17 AM

Det vet jag inte om han gjort. Han har i alla fall inte delat med sig något av det på forumet eller i gateways gruppen.

Finns det någon kvalificerad programmerare så vill åta sig jobbet? Eller fixa betalväxlarna för ett subventionerat pris för att hjälpa Magento framåt?

Annars får vi kanske helt enkelt gå till Varien direkt.

Jag håller på med en modul för Kreditor. Har nyss mailat dem för att få lite uppgifter så att jag kan testa modulen.

Magento Community
Magento Community

hanfelt
Jr. Member

macwiz hur går det med din modul för kreditor? Är det något du kommer att dela med dig av eller kommer man kunna köpa modulen av dig?

Magento Community
Magento Community

Optics
Jr. Member

Total Posts:  2

Jag har skickat förfrågningar till Certitrade,Payson,Kreditor,opensolution m.m om betalmoduler men de verkar inte pigg på att koda själv vilket jag tycker är konstigt när de kan tjäna pengar på det. Har även frågat om modul till spcs och winbas för bokföring men det finns inte moduler.
Synd att man inte har kunskaperna att koda själv annars hade jag gjort allt gratis och släppt ut, istället för att OCKRA och starta upp det 1001 webbhotellet med ebutik.

Magento Community
Magento Community

andreas.mattisson
Jr. Member

Total Posts:  7

Hade man haft tid att sätta sig in i specarna så hade jag kunnat knacka lite. Har ett antal år programmering bakom mig, men känner inte att jag har tiden just nu.
Hade hoppats att open source andan hade funkat lite bättre här.

Finns det någon betalningsmodul som är redo idag och utdelat, om man kan kolla i den och se vad de stora delarna är för något.
Av någon anledning känns det som att eftersom det är modulbaserat så borde det inte var allt för mycket som behöver göras, och att man kan återanvända mycket.
Eller hur många timmar brukar man få lägga på varje betalningsmodul?

Alla specar och sånt som vi har från olika betalnings-företag borde kanske klumpas ihop så att vi har allt på ett ställe.
Är ju lättare för en kodare om man har allt och inte behöver ta kontakt med de olika företagen för att få specarna.

Magento Community
Magento Community

hybris
Jr. Member

Total Posts:  13

Finns det stöd för någon billigare svensk betaltjänst alls ännu?
Tex Payson eller liknande.

Funderar på att dra igång en mindre webshop med Magento och avsaknaden av betallösningar är det som håller tillbaks. Jag menar betalning är ju ändå en ruskigt kritisk del av en webshop wink

Magento Community
Magento Community

westlab
Jr. Member

Total Posts:  8

Jag hade kunnat tänka mig att ta tag i att koda en modul för detta men jag tycker open source andan här är skrämmande dålig. Är det någon som vill göra ett allvarligt försök så är jag med.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 2 of 6