Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 6
Alla svenska kopplingar och tjänster för e-handel

Johan
Moderator

Total Posts:  104
Sweden

Betallösningar

Klarna / Kreditor :: Ladda ner
DIBS :: Ladda ner
Samport :: Finns ej
Payer :: Finns ej
Payex :: Finns ej
Certitrade :: Finns ej
Auriga ePayment :: Ladda ner
Paynova :: Finns ej
Payson :: Köp
Mypay :: Finns ej
ePay :: Ladda ner

Både fakturering, kreditkort, bankbetalning etc via API och hostad lösning.

Steg ett vore att få alla att fungera.
Steg två att integrera alla funktioner per modul för full potential och slippa logga in hos respektive betalväxels kontrollpanel.

Fraktbolag

Posten :: Pacsoft via Codevision / SPCS integration (inte gratis)
DHL
Schenker

Affärssystem

Visma SPCS :: Finns hos Codevision (inte gratis)
Mamut :: Finns ej
XOR :: Finns ej
Fortnox Bokföring :: Kontakta användare spread (inte gratis)

Prisagenter

Pricerunner :: Finns ej
Prisjakt :: Finns ej
Kelkoo :: Finns ej
Dittpris :: Finns ej
Shoppinghuset :: Finns ej

Övriga kopplingar

DYMO Labelwriter :: Finns ej
Mecenat :: Finns ej

Vet du någon mer? Låt oss bygga en komplett lista och därefter försöka integrera varje lösning i Magento.

WIKI: Hur man skapar en betalmodul

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

heander
Jr. Member

Total Posts:  2

Vi har Fakturera Mig också..

Magento Community
Magento Community

Johan
Moderator

Sweden

Det är Kreditor som har den tjänsten. Längst upp.

Magento Community
Magento Community

Gustav
Jr. Member

Total Posts:  2
Stockholm, Sweden

Jag skulle gärna se en koppling till MyPay under betallösningar också. Framför allt deras kreditkortbetalningar.

Magento Community
Magento Community

Bornemix
Jr. Member

Total Posts:  8

Vi skapar just nu lÃ¥ngsamt en Direct PayEx-lösning, fÃ¥r kanske ta och ladda upp den när den är klar…

Magento Community
Magento Community

Joley
Moderator

Total Posts:  24
Sweden, Västerås

Bornemix - 14 November 2007 01:15 AM

Vi skapar just nu lÃ¥ngsamt en Direct PayEx-lösning, fÃ¥r väl ta och ladda upp den när den är klar…

Låter mycket ljust! Vad glad jag blir att allt fler börjar ta initiativ! Då är bara frågan hur vi gör med översättningen, jag tog mig en snabb titt på hur filerna såg ut, jag blev nästan lite skraj när jag såg hur mycket som skulle översättas. Man måste nästan ha riktigt tråkigt för att klara av att göra allt det där, men visar det sig att personen som sa att han skulle göra det, inte gör det, så får jag fixa det med hjälp av lite fler!

Skit skönt att höra, vad exakt ingår i PayEx-lösningen?

Vänliga hälsningar
Joley B.

Magento Community
Magento Community

benjaminATwebbutvecklarnaDOTse
Jr. Member

Total Posts:  23

Jo, jag har gjort ca 50% av filen jag checkade ut för att översätta (Mage_Adminhtml.csv). Är på gång, ni har ingen aning om hur lång den filen är.. skrämmande mycket att översätta men som sagt, jag är halvvägs. Detta är den i särklass största filen och det är översättningen till admin det handlar om.

Men det är ju fritt fram att checka ut andra filer!

Har haft lite mycket annat jobb så det går lite långsammare än jag planerade, men som sagt, det kommer.

Nu skrev jag ju egentligen här för att påpeka att DIBS är en viktig betalväxel. En annan som jag kommer att behöva är Handelsbankens direktbetalning.

Magento Community
Magento Community

Johan
Moderator

Sweden

Bejamin,

Du kan ju alltid ladda upp den så att Joley kan fortsätta lite om du saknar tid.

Sen Handelsbankens direktbetalning. Vem sköter det? Tror att Payer kan det.

Magento Community
Magento Community

Bornemix
Jr. Member

Total Posts:  8

Hej igen,

Vi är nu klara med Payex betallösning, dock så förhindrar sekretessavtalet oss att publicera den koden.

Björn Göransson

Magento Community
Magento Community

Johan
Moderator

Sweden

Hej Björn,

Kan du inte få Payex att släppa den som OSL? De skulle tjäna på det i längden.

Magento Community
Magento Community

mikael.hultkvist
Jr. Member

Total Posts:  4

Såg att PayEx tillhandahåller egna lösningar för e-handel, och kanske hellre ser att folk använder dom än någon annans lösning.

Kan du inte få Payex att släppa den som OSL? De skulle tjäna på det i längden

Men jag håller med ovan, de lär ju som sagt tjäna på det. Känns som Magento verkligen har framtiden för sig och att då vara först med en färdig modul lär ju inte skada affärerna precis.

“off topic”
Är det nån mer som är orolig för att det Magento kommer att kosta pengar i framtiden, ja menar det är ett amerikanskt bolag som står bakom. Nån som känner till Irubin och Varien, är oron obefogad?

Magento Community
Magento Community

Joley
Moderator

Total Posts:  24
Sweden, Västerås

mikael.hultkvist - 25 February 2008 12:34 PM

“off topic”
Är det nån mer som är orolig för att det Magento kommer att kosta pengar i framtiden, ja menar det är ett amerikanskt bolag som står bakom. Nån som känner till Irubin och Varien, är oron obefogad?

Jag oroar mig inte ett dugg över att den kommer att kosta pengar, läs domänen så förstår du vad jag menar (Open Source). Det jag tror, och nästan är 100% säker på, är att de istället kommer ta betalt för vissa tjänster, såsom templates, extra plug-ins, custom work etc etc. Saker som helt enkelt användarna inte kan motstå och måste/vill köpa.

Sen får du ju se på den ljusa sidan också, använder du Magento för ditt företag, går företaget bra, så kommer man ju att betala för något man vill ha, ifrån Magento.

Vad gäller betallösningar börjar jag faktiskt oroa mig. Jag oroar mig inte för att det aldrig kommer komma, men jag oroar mig för att det inte kommit ut för Beta test ännu, jag skulle kunna slå mig ner och skaffa tid för att försöka testa om det funkar, har dock svårt med tid. Jag tycker att någon borde komma med lite svenska betallösningar och växlar. Så att vi åtminstone kan börja testa dem och förhoppningsvis göra dem bättre.

Vänliga hälsningar
Joley B.

Magento Community
Magento Community

mikael.hultkvist
Jr. Member

läs domänen sÃ¥ förstÃ¥r du vad jag menar (Open Source). Det jag tror, och nästan är 100% säker pÃ¥, är att de istället kommer ta betalt för vissa tjänster, sÃ¥som templates, extra plug-ins, custom work etc etc. Saker som helt enkelt användarna inte kan motstÃ¥ och mÃ¥ste/vill köpa…

Open Source betyder ju iofs inte gratis, men har kollat lite på hur de jobbar och du har nog helt rätt!

Vad gäller betallösningar börjar jag faktiskt oroa mig. Jag oroar mig inte för att det aldrig kommer komma, men jag oroar mig för att det inte kommit ut för Beta test ännu, jag skulle kunna slå mig ner och skaffa tid för att försöka testa om det funkar, har dock svårt med tid. Jag tycker att någon borde komma med lite svenska betallösningar och växlar....

HÃ¥ller helt med, lite oroligt känns det, för utan en enkel modul för en bra betalväxel sÃ¥ är ju systemt ganska värdelöst hur bra det än är. Och ju fler leverantörer destu bättre, kunden har ju oftast redan ett avtal med nÃ¥gon och vill ju sällan byta…

Mitt tips är att ta kontakt med Payer .

Jag har haft kontakt med dom tidigare eftersom en kund redan hade Payer som leverantör och de var väldigt tillmötesgående. Jag är tyvärr mer desinger än programmerare och lyckades med nöd och näppe installera deras Post API. Vilket iofs bytyder att det måste vara jäkligt enkelt smile. Koden var öppen och hyffsat väl doklumenterad. Om man vill regga sig och köra en demo direkt

De har dessutom redan gjort färdiga moduler för zen-cart m.m. så varför inte en till Magento!?

Vet dock inte om de tillhandahÃ¥ller nÃ¥n “riktig” betalväxel. Den variante jag körde funkar sÃ¥ att man slussas vidare till en sida pÃ¥ deras server och genomför köpet, därefter sÃ¥ skickar servern et svara tillbaka till din server. Typ ett Payment-window eller vad det kallas(?) Är inte sÃ¥ insatt som ni märker… smile

/Micke

Magento Community
Magento Community

Freddes
Jr. Member

Status på detta?

Magento Community
Magento Community

NeoTech
Jr. Member

Total Posts:  3
Sweden

Är det nÃ¥gon här som tidigare byggt en modul för magento? Jag har tidigare implementerat Payson och nu sista Pasyon “pro” varianten i osCommerce.. Och har nu börjat titta pÃ¥ Magento som plattform istället.

Jag kan tänka mig att återupprea detta arbetet, om det e bara ngn som kan peka mig åt rätt håll för att bygga moduler.
Är dom spridda filer? Är det ingrepp i magento koden som behöver göras eller är dom helt modulära, jag e en total n00b pÃ¥ magentos kodbas.. men har drygt 6Ã¥rs erfarenhet av att modda och skriva om oscommerce… 11Ã¥r sammanlagt som PHP programmerare.

Ja så vidare finns det ngt intresse för payson, jag har även implementerat samport flera ggr tidigare.
Har ingen riktig lust att grotta ner mig i detta såvida jag det inte kommer användas helt enkelt.

Ja o allting jag kodar kommer jag naturligtvis släppa gratis, finns ingen anledning att sitta o höka på det, då det blir bara ngn annan som släpper eländet gratis sen. ;D

Magento Community
Magento Community

Johan
Moderator

Sweden

NeoTech, kollat i wikin? Finns en länk i första inlägget.

http://www.magentocommerce.com/wiki/how-to/create-payment-method-module

Jag är i behov av Samport, och säkert en del andra.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 6