Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Epay modul - transaktionsnr? 

jlock
Jr. Member

Total Posts:  12
Kolding - Denmark

Er igang med en shop, hvor jeg bruger Epay’s betalignsmodul.

Jeg kan godt se at der bliver lavet en kommentar i admin med transaktionsnr, men for at pbs vil godkende løsningen, så skal kunden jo også modtage transaktionsnr.

Hvordan løses det?

På forhånd tak!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

moweesteffen
Member

Total Posts:  51

Dette kommer da i ordrebekræftigelsen lige efter betalingen er udført?

Magento Community
Magento Community

jlock
Jr. Member

Kolding - Denmark

Det gør den ikke ved mig. “kunden” modtager bare en normal kvittering, men ikke med noget transaktionsnr i. Skal man ind og rette i kvitteringsskabelonen eller noget?

Magento Community
Magento Community

moweesteffen
Member

Den kommer ikke i selve e-mailen.

Men når de har udført betalingen kommer der en ny side som viser det

Magento Community
Magento Community

jlock
Jr. Member

Kolding - Denmark

Ja, men nÃ¥r kunden har gennemført betalingen, sÃ¥ gemmes der en kommentar pÃ¥ ordren i backenden. Den kommentar med transaktionsnr skal kunden vil have. I backenden stÃ¥r der bare “not notified” ud for transaktionsnr kommentaren pÃ¥ ordren.

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Total Posts:  81
Aalborg

Hej,

Jeg kan se i skriver om vores betalingsmodul og angivelsen af et transaktionsnummer i mail ordrebekræftelsen.

Umiddelbart mener jeg ikke det er et krav hos PBS, at ePay transaktionsnummeret er på kvitteringen. PBS har som udgangspunkt ikke kendskab til dette nummer, da det er et internt nummer hos ePay. Jeg er klar over at PBS har det listet som en af de ting, kunden skal oplyses, men PBS har ikke defineret hvad et transaktionsnummer er. Derfor burde det være mere end rigeligt at kunden kan udskrive dette nummer fra betalingsvinduet, hvor det præsenteres pænt.

Men jeg vil meget gerne tilføje ePay transaktionsnummeret til email ordre bekræftelsen. Men her skal jeg bruge jeres hjælp. Hvordan gør jeg det?

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen
ePay | Dit Online Betalingssystem
http://www.epay.dk

Magento Community
Magento Community

moweesteffen
Member

Ordrebekræftelsen er en html som man selv skal generere… Der ligger templates man kan anvende. Om du kan lave et kald som henter det nummer aner jeg ikke

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Spændende,

Men ved du hvordan man benytter disse templates, eller manipulerer med dem? Har du eventuelt et link til nogle magento-docs?

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen

Magento Community
Magento Community

moweesteffen
Member

Templates ligger direkte under en kategori som hedder “E-mails” under System.

Kan betalingsmodulet egentlig snart benytte sig af delhævninger ? smile Vil gerne kunne lave delleveringer og tage penge derfor uden at miste resten wink

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Desværre det kan modulet ikke i sin nuværende form. Men skal det ligges ind, sÃ¥ bliver det en indstillinger hvor enten bliver alle betalinger gennemført som delhævninger eller ogsÃ¥ bliver det gennemført som almindelige. Det er noget som vil komme med i næste version af modulet. Hvis det er noget du vil afprøve med det samme, kan du blot ændre betalingsformularen til ogsÃ¥ at indeholde feltet “splitpayment=1”. Du kan læse mere om delte betalinger her: http://www.epay.dk/support/docs.asp?solution=9.

Med hensyn til emails, så lyder det spændende. Jeg vil se om jeg kan få et hurtigt kig på det til næste version af modulet. Men igen, så er det noget der burde bremse jeres brug af epay modulet med rigtige betalinger. Modulet overholder alle krav PBS stiller, da transaktionsnummeret kan udskrives på sidset trin i betalingsforløbet i ePay Standard Betalingsvinduet.

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen

Magento Community
Magento Community

Gregersen
Member

Total Posts:  57

Jeg har lige prøvet at gennemføre en betaling i min nye shop, og efter godkendt betaling kommer jeg bare frem til en side, hvor jeg bliver gjort opmærksom pÃ¥ at min kurv er tom… Jeg kan ikke fÃ¥ den bekræftelsesside frem I omtaler… Kan jeg monstro have indstillet pÃ¥ eller gjort noget forkert?

Mvh Gregersen

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top